۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
تهیه بسته‌ای برای ارتقای سطح معیشت مرزنشینان به‌منظور کاهش معضل قاچاق
وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد

تهیه بسته‌ای برای ارتقای سطح معیشت مرزنشینان به‌منظور کاهش معضل قاچاق

فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت از تهیه و تدوین بسته‌ای در راستای ارتقای سطح معیشت و درآمد مرزنشینان به‌منظور کاهش معضل قاچاق در این مناطق خبر داد.

به گزارش سید رضا فاطمی امین امروز در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق و ارز در محل وزارت صمت، اظهار کرد: به صفر رساندن موضوع قاچاق نیازمند اقدام مشترک و هم‌زمان دستگاه‌های مرتبط است.

وی با تاکید بر اینکه باید سطح معیشت و درآمد افراد در مناطق مرزی که عمده کالای قاچاق از آنجا وارد کشور می‌شود در نظر گرفته شود، از تهیه و تدوین بسته‌ای از سوی معاونت صنایع عمومی وزارت صمت برای اعتلای سطح معیشت افراد در مناطق مرزی به‌ویژه برای ملوانان، لنج‌داران، مغازه‌داران بنادر و غیره خبر داد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: تمرکز این بسته بر موضوع اشتغال و توانمندسازی افراد است.

فاطمی امین با اشاره به موثر بودن جلسات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کاهش معضل قاچاق، بیان داشت: اکنون همدلی لازم بین دستگاه‌ها ایجاد شده و ارتباطات کاری به خوبی شکل گرفته است، اما در عین حال باید نقطه پایانی بر این جلسات تعریف کرد؛ زیرا زیرساخت‌های لازم به اندازه کافی شکل گرفته است.

وی با اشاره به آغاز اجرایی شدن پروژه شفافیت فروشگاه‌ها از دو ماه قبل در وزارت صمت، تصریح کرد: تاکنون بیش از پنج هزار فروشگاه زنجیره‌ای به این پروژه پیوسته‌اند و هر روز کالاهای فروش رفته در آنها با قیمت‌های مربوطه قابل رصد است.

وزیر صمت تاکید کرد: این وزارتخانه برنامه‌ریزی کرده که تا پایان سال همه فروشگاه‌های زنجیره‌ای، فروشگاه‌های اینترنتی و بیش از ۲۰۰ هزار فروشگاه در سطح کشور به این سامانه متصل شوند که حدود ۶۰ درصد کل نظام توزیع را شامل می‌شود.

کد خبر: ۱۷۹٬۹۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha