۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۵
تصویب کلیات لایحه معافیت واردات مواد اولیه دارویی، شیرخشک و تجهیزات پزشکی از پرداخت مالیات
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد

تصویب کلیات لایحه معافیت واردات مواد اولیه دارویی، شیرخشک و تجهیزات پزشکی از پرداخت مالیات

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از تصویب کلیات لایحه معافیت واردات مواد اولیه دارویی، شیرخشک و تجهیزات پزشکی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده در کمیسیون متبوع خود خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمرضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در تشریخ نشست (روز یک شنبه ۱۷ مهر) کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اخیرا لایحه ای در ارتباط با معافیت مالیات بر ارزش افزوده از مواد اولیه دارو، شیر خشک و تجهیزات پرشکی به مجلس ارائه شد و امروز با حضور رئیس سازمان امور مالیاتی ودستگاه اجرایی مربوطه در کمیسیون اقتصادی مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در همین راستا در جلسه امروز کلیات این لایحه به تصویب رسیده و تا پایان هفته نیز جزئیات آن را هم مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا گزارش آن در صورت نهایی شدن هفته آینده به صحن علنی ارسال و پس از تصویب در صحن و تایید شورای نگهبان برسد تا در ماه های آینده شاهد کاهش قیمت‌ آنها برای مصرف کنندگان باشیم.

پورابراهیمی تصریح کرد: بررسی لایحه پروتکل اصلاحی موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری عراق به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و تبادل اطلاعات در مورد مالیاتهای بر درآمد و سرمایه نیز موضوع دیگری بود که در کمیسیون اقتصادی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. و نهایتا کلیات آن به تصویب رسید. اگر نکته خاصی در جزئیات آن وجود نداشته باشد، گزارش کمیسیون به صحن ارسال شده تا به جمع بندی نهایی برسد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد: گزارش کمیته تخصصی اصلاح قانون نظام جامع حسابداری و حسابرسی دستور کار دیگر کمیسیون اقتصادی بود که پس از چندین ماه کار بی وقفه به اتمام رسیده و امروز گزارش آن ارائه و دستگاه‌های مختلف نیز نظرات خودشان را بیان کردند. امیدواریم بتوانیم تا چند هفته آینده جزئیات را نیز دستور کار قرار دهیم. گفتنی است اعضای کمیسیون ۱۰ روز فرصت دارند پیشنهادات خودشان را در خصوص متن کمیته اعلام کنند تا پس از آن جزئیات مورد بررسی قرار بگیرد.

کد خبر: ۱۷۹٬۸۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha