۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۹
بیش از ۳۰۰ هزار فرصت شغلی در روستاهای کشور ایجاد شده است
معاون حقوقی و پارلمانی رئیس جمهور:

بیش از ۳۰۰ هزار فرصت شغلی در روستاهای کشور ایجاد شده است

اصفهان - حسینی، معاون حقوقی و پارلمانی رئیس جمهور گفت: بیش از ۳۰۰ هزار فرصت شغلی در روستاهای کشور ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار بازار سیدمحمد حسینی عصر پنج شنبه در حاشیه سفر به کاشان و در نخستین همایش بازآفرینی روستاها در روستای پنداس از توابع بخش برزک شهرستان کاشان اظهار داشت: یکی از مهمترین نتایج برگزاری این همایش ها احصای ظرفیت های مختلف روستاهای کشور است.

وی با بیان اینکه ظرفیت های پنهان در روستاها را باید شناخت و از آنها در جهت توسعه روستاها استفاده کرد، ابراز داشت: در این میان و با شناخت کمبودها و خلأ های موجود باید در جهت رفع آنها اقدام کرد.

معاون حقوقی و پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به اینکه دولت سیزدهم به روستاها و فرصت های توسعه آنها توجه ویژه دارد، تصریح کرد: نگاه ما به روستاها بسیار جدی است و در تلاش هستیم از ظرفیت های گردشگری روستاهای هدف به نحو احسن استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه طبق آمار گذشته فقط ۸.۶ درصد مصوبات مربوط به روستاها بوده است، گفت: این مقدار بسیار کم است و باید در جهت اختصاص بودجه های لازم برای توسعه روستاها اقدام کرد.

روستاها نقش مهمی در تامین امنیت غذایی مردم دارند

حسینی با اشاره به اینکه روستاها نقش مهمی در تامین امنیت غذایی مردم دارند، افزود: با توجه به بحران جنگ اکراین و بحران مواد غذایی در جهان می توان به اهمیت تولیدات کشاورزی در روستاها پی‌ برد.

وی با اشاره به اینکه می توان از ظرفیت روستاها در حوزه های مختلف کشاورزی، گردشگری، صنایع دستی و حتی صنعتی استفاده کرد، تاکید کرد: با تلاش های انجام شده بیش از ۳۰۰ هزار فرصت شغلی در روستاهای سراسر کشور توسط دولت ایجاد شده است.

معاون حقوقی و پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به اینکه بیش از ۱۲ هزار طرح مهم اقتصادی و زیرساختی در روستاها و مناطق عشایری کشور به بهره برداری رسیده است، تاکید کرد: با اقدامات انجام شده تاکنون بیش از ۲۹ هزار کیلومتر جاده روستایی نیز در سطح کشور به بهره برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه ۱۱۷ هزار منزل روستایی هم در سطح کشور اقدامات ساخت آن در حال انجام و یا به انجام رسیده است، گفت: بیش از ۱۰ هزار روستا در سطح کشور هم که دارای تنش آبی بوده است آبرسانی شده است.

کد خبر: ۱۷۹٬۸۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۳۰
      1 0
      میشه نشان بدهید