۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷
دولت با بانک های مستنکف از پرداخت تسهیلات مسکن برخورد کند
نماینده مردم تهران در مجلس:

دولت با بانک های مستنکف از پرداخت تسهیلات مسکن برخورد کند

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به پاکسازی صحن امامزاده داوود گفت: شهرداری تهران برای ۶۴ کسبه آسیب دیده از وقوع سیل این روستا مکان موقتی را در منطقه ۵ پیش بینی کند.

به گزارش بازار، اقبال شاکری در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۷ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود، ضمن تبریک هفته فراجا و وحدت گفت: راه اندازی کسب و کار مردم یکی از موضوعات مهمی است که دولت و مجلس به آن اهتمام دارند، اما روستای امامزاده داوود، بعد از وقوع سیل تعطیل شد و مردم هم از سیل ضربه خوردند و هم از تعطیلی روستا، در حال حاضر به این روستا قطع شده و علی رغم اینکه بخش زیادی از روستا قابل استفاده است و صحن شریف امامزاده نیز پاکسازی شده، اما روستا هنوز بازگشایی نشده است.

نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم در تذکری به وزیر کشور و استاندار تهران افزود: روستای امامزاده داوود باید هر چه سریعتر بازگشایی شده و خبر آن نیز اعلام شود، اگرچه هنوز این موضوع مصوب شده اما ابلاغ نشده است. همچنین شهرداری باید برای ۶۴ کسبه آسیب دیده از وقوع سیل در این منطقه نیز در منطقه ۵ مکان موقتی پیش بینی کرده تا کسبه به مدت یک سال همانند کسبه ساختمان پلاسکو در آنجا مستقر شوند تا وضعیت حریم رودخانه و سایر مسائل اساسی تعیین تکلیف شود تا بیش از این کسب و کار و معیشت آنها لطمه نبیند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه بانک ها تسهیلات لازم را برای ساخت مسکن پرداخت نمی کنند، عنوان کرد: این امر موجب شده مردم اطلاع کافی از میزان پرداخت اقساط وام ها و آورده اولیه نداشته باشند و از این رو در سامانه طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام نمی کنند. همچنین دولت باید مطابق قانون با بانک هایی که ترک فعل می کنند، برخورد کرده و از هر گونه مصوبه ای که در هیات وزیران مغایر با قانون جهش تولید مسکن و آیین نامه های مربوط به آن بوده، جلوگیری کند.

کد خبر: ۱۷۹٬۷۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha