۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶
بازرسی از یک‌هزار و ۴۵۳ فروند شناور در بنادر هرمزگان
طی ۶ ماهه سال جاری صورت گرفت؛

بازرسی از یک‌هزار و ۴۵۳ فروند شناور در بنادر هرمزگان

بندرعباس- مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: یک‌هزار و ۴۵۳ فروند شناور ایرانی و خارجی طی شش ماهه اول سال جاری توسط کارشناسان اداره کنترل و بازرسی کشتی‌ها در بنادر این استان مورد بازرسی قرار گرفتند.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، حسین عباس نژاد در تشریح بازرسیهای انواع شناور کنوانسیونی و غیرکنوانسیونی طی شش ماهه ۱۴۰۱ در بنادر این استان اظهار داشت: از مجموع شناورهای بازرسی شده طی این مدت یک‌هزار و ۱۲۶ فروند شناور ایرانی و ۳۲۷ فروند نیز شناور خارجی بوده است.

وی افزود: از مجموع این شناورها یک‌هزار و ۲۳۳ فروند دارای نواقص بودند که از این تعداد ۹۷۸ فروند شناور ایرانی و ۲۵۵ فروند نیز شناور خارجی که در شناورهای ایرانی ۸۷ درصد و شناورهای خارجی ۷۸ درصد نقص مشاهده شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، عمده نواقص رویت شده در شناورهای کنوانسیونی را شامل گواهینامه‌ها، کنوانسیون کاردریایی، ماشین‌آلات، تهویه، کتاب‌ها و نشریات دریایی و سند شناسایی خدمه عنوان کرد و گفت: دریافت مجوز دریاروی منوط به برطرف شدن نواقص و بازرسی مجدد از این شناورها خواهد بود.

عباس نژاد، به نواقص احصا شده درشناورهای غیرکنوانسیونی نیز اشاره ای داشت و گفت :گواهی بیمه‌نامه، گواهی‌نامه شایستگی پرسنل، کپسول اطفا حریق، جلیقه و حلقه نجات ازجمله نواقص رویت شده درشناورهای غیر کنوانسیونی است.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان کشتی‌ها تا بازرسی مجدد ملزم به رفع نواقص موجود بوده و تا برطرف شدن موارد از استمرار فعالیت شناورهاجلوگیری می‌شود.

گفتنی است؛ سال گذشته نیز حدود ۲ هزار و ۷۶۰ فروند شناور ایرانی و خارجی دربنادر استان مورد بازرسی قرار گرفت که از این تعداد ۲ هزار و ۲۱۴ مورد ایرانی و ۵۴۶ فروند نیز شناور خارجی بودند.

کد خبر: ۱۷۹٬۶۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha