۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴
کالاهای تولیدی گلستان به ۳۱ کشور دنیا صادر می شود
رئیس صمت گلستان:

کالاهای تولیدی گلستان به ۳۱ کشور دنیا صادر می شود

گرگان- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان از صادرات کالاهای تولیدی گلستان در بخش‌های صنعت و کشاورزی به ۳۱ کشور دنیا خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، درویشعلی حسن زاده شامگاه شنبه در نشست وزیر صنعت، معدت و تجارت با فعالان اقتصادی، اظهارکرد: در شش ماهه نخست سال جاری تجارت خارجی گلستان از گمرکات بیش از ۱۰۳ میلیون دلار بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان ادامه داد: ۱۸۳ طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد با اشتغالزایی چهار هزار و ۷۲۶ نفر در حال انجام است که طی ماه های آینده به بهره برداری می رسد.

وی با تاکید بر برگزاری جلسه های کارگروه تسهیل و رونق تولید، افزود: ۳۲ درصد تسهیلاتی که سهم استان گلستان بوده جذب شده است.

حسن زاده با بیان اینکه ۷۰۰ واحد صنعتی فعال در استان گلستان وجود دارد، گفت: ۲۶۰ واحد صنعتی نیمه فعال و یا با ظرفیت ۵۰ درصد در گلستان مشغول هستند و ۱۶۷ واحد صنعتی غیر فعال هستند که بیشترین مشکل آن ها در تملک بودن بانک ها و ماشین آلات فرسوده و غیر قابل استفاده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۳۳ واحد راکد با اشتغالزایی ۳۹۰ نفر و در شش ماه سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۶ واحد با اشتغالزایی ۱۵۹ نفر فعال و در حال تولید هستند.

در ادامه این نشست مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گلستان، گفت: ۳۰ هکتار از زمین های بلا استفاده شهرک های صنعتی گلستان خلع ید شده است.

رضا شهمرادی افزود: زمین های خلع ید شده به سرمایه گذاران جدید واگذار شده تا بتوانند که فعالیت های تولیدی خود را آغاز کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گلستان افزود: در طی یک سال گذشته ۱۸ هکتار در ناحیه صنعتی کلاله به مبلغ ۱۲ میلیارد تومان خریداری شده است.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه قصد داریم یک ناحیه تخصصی در عطاآباد به عنوان قطب تولید مبل داشته باشیم ۱۵ هکتار زمین خریداری و اقداماتی مثل انتقال برق در آن انجام شده و در حال طراحی شهرک هستیم.

شهمرادی با بیان اینکه دو حلقه چاه در شهرک های صنعتی بندرترکمن و کردکوی با اعتبار پنج میلیارد تومان حفر شده است، گفت: تصفیه خانه فاضلاب آق قلا با هزینه ۱۳ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گلستان افزود: ۷۰ میلیارد تومان از منابع سفر ریاست جمهوری برای شرکت شهرک های صنعتی گلستان مصوب شده که از این مبلغ ۴۰ میلیارد تومان در بخش زیرساخت های برق و ۳۰ میلیارد تومان در بخش تصفیه خانه است.

شهمرادی در خاتمه با بیان اینکه همه شهرک ها و نواحی صنعتی آب، برق، گاز و تلفن دارند، گفت: از این مبلغ ۲۳ میلیارد تومان به شرکت شهرک های صنعتی تخصیص داده شده است.

کد خبر: ۱۷۹٬۶۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha