۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۹
اصلاح قانون سازمان دامپزشکی در دستور کار
رئیس سازمان دامپزشکی کشور مطرح کرد

اصلاح قانون سازمان دامپزشکی در دستور کار

آقامیری، رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: اصلاح قانون سازمان دامپزشکی کشور به منظور ارتقای بهداشت جامعه در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش بازار، سیدمحمد آقامیری امروز شنبه در مراسم روز ملی دامپزشکی گفت: هرچند این قانون سازمان دامپزشکی مترقی است، اما با توجه به سرعت پیشرفت علم و فناوری نیاز به ابزار قانونی برای ارتقای بهداشت جامعه هستیم و این قانون نیاز به اصلاحات و الحاقاتی دارد.

وی افزود: امروز برای ارتقای دامپزشکی کشور ریل‌گذاری در حال انجام است.

آقامیری با بیان این که وظیفه این سازمان حاکمیتی، نظارت بهداشتی بر محصولات پروتئینی و تبیین و ابلاغ سیاست‌ها است، اظهار داشت: این سازمان نباید کار تصدی‌گری کند.

وی ادامه داد: بخش خصوصی و سازمان نظام دامپزشکی باید تصدی‌گری در حوزه دامپزشکی را انجام دهد و امروز فاصله میان این دو سازمان را حس نمی‌کنم و همکاری‌ها در ابعاد مختلف در حال انجام است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به قانون افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی و قانون نظام جامع دامپروری تصریح کرد: این دو قانون از قانون‌های مترقی و در حوزه واگذاری تصدی‌گری به بخش خصوصی هستند و ما آماده واگذاری تصدی‌گری‌ها در حوزه دامپزشکی به بخش خصوصی هستیم.

وی در همین حال تلاش و خدمات دامپزشکان کشور را در سلامت و امنیت غذایی ستود و گفت: دامپزشکان با نظارت و تلاش خود امنیت روانی و بهداشتی در جامعه ایجاد می‌کنند.

آقامیری افزود: اگر امروز مردم با خیال راحت محصولات پروتئینی نظیر گوشت، مرغ، تخم‌مرغ و لبنیات مصرف می‌کنند به دلیل تلاش دامپزشکان و کار قلبی آن‌ها است.

وی سلامتی مردم را خط قرمز سازمان دامپزشکی کشور عنوان و تصریح کرد: بیش از ۸۰۰ بیماری مشترک میان دام و انسان وجود دارد و دامپزشکان همواره در خط مقدم مقابله با انواع بیماری‌ها حرکت می‌کنند.

پاکسازی ۵ بیماری دامی در ۲ سال آینده
رئیس سازمان دامپزشکی کشور از برنامه‌ریزی برای پاکسازی کشور از پنج بیماری آبله، هاری، PPR، تب برفکی و شاربن در دو سال آینده خبر داد و اذعان داشت: این بیماری‌های دامی را فقط با کار جهادی می‌توان پاکسازی کرد.

وی افزود: با نگاه جهادی باید خدمات‌رسانی کنیم و مشکلات کشور با کار جهادی حل می‌شود.

آقامیری افزود: یکی از کارهایی که در سازمان دامپزشکی مغفول مانده، کار جهادی است و ما داریم خدمت‌رسانی جهادی، قرارگاه محرومیت‌زدایی و جهاد تبیین را فعال می‌کنیم.

وی با اذعان به این که در حوزه ترویج و آموزش دامپزشکی کارهای زیادی باید انجام شود، اظهار داشت: با آموزش و ترویج می‌توان از شیوع بسیاری از بیماری‌های دام و طیور جلوگیری کرد.

کاهش زمان ارایه خدمات دامپزشکی
معاون وزیر جهاد کشاورزی، تعیین زمانبندی خدمات دامپزشکی را از اقدامات این سازمان در دولت سیزدهم برشمرد و تصریح کرد: تمام خدمات دامپزشکی زمانبندی شده‌اند و این زمانبندی در سایت سازمان اعلام شده است.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم زمان ارایه خدمات دامپزشکی در سطح کشور را کوتاه‌تر کنیم و این وعده را تا انتها پیگیری خواهیم کرد.

آقامیری کاهش ضریب فساد را از مزیت‌های زمانبندی کردن خدمات دامپزشکی نام برد و گفت: اجازه نمی‌دهیم این سازمان در جایگاه اتهام قرار گیرد.

احتمال مهاجرت دامپزشکان به بخش خصوصی به علت حقوق پایین
وی به موضوع معیشت دامپزشکان و کارکنان سازمان دامپزشکی نیز اشاره و ابراز داشت: کارکنان و متخصصان این سازمان حقوق اندکی می‌گیرند در حالی که بخش خصوصی دستمزدهای مکفی به دامپزشکان می‌دهند و از این رو احتمال مهاجرت متخصصان بخش دولتی به بخش خصوصی وجود دارد و برای آن باید فکری کرد.

۴۵ درصد پست خالی در سازمان دامپزشکی
رئیس سازمان دامپزشکی کشور از کمبود نیروی انسانی این سازمان خبر داد و گفت: بیش از ۴۵ درصد پست‌های این سازمان خالی شده و سازمان امور استخدامی باید بداند سازمان دامپزشکی یک سازمان تولیدی نیست و یا اموالی ندارد که بفروشد و با آن حقوق بدهد.

وی افزود: سرعت بازنشستگی در این سازمان ۳ برابر جذب نیروی انسانی است در حالی که یک سازمان تخصصی که بخشی از امنیت غذایی را بر عهده دارد نباید این گونه باشد.

آقامیری اظهار داشت: جمعیت کشور سیر صعودی دارد در حالی که تعداد کارکنان و تعداد پست‌های دامپزشکی از ۱۱ هزار پست به ۶ هزار و ۸۸ پست رسیده و توازن بهم خورده است.

وی بر شناسایی نخبگان دامپزشکی در اقصی نقاط کشور و توجه به تحقیقات تاکید کرد و گفت: نگاه ما به نخبگان دامپزشکی است.

کد خبر: ۱۷۹٬۶۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha