۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۵
تمرکز پول‌های خرد در گروه سرمایه‌گذاری‌ها
معاملات فرابورس در هفته‌ای که گذشت

تمرکز پول‌های خرد در گروه سرمایه‌گذاری‌ها

­بررسی معاملات خرد سهام در هفته منتهی به ۱۵ مهر ماه نشان می‌دهد بالغ بر ۴۰ درصد از ارزش این معاملات در گروه سرمایه‌گذاری‌ها، بیمه و صندوق بازنشستگی، محصولات شیمیایی و فلزات اساسی به ثبت رسیده است.

به گزارش بازار به نقل از­­مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، ­ مجموع ارزش معاملات فرابورس در هفته‌ای که گذشت با رشدی ۱۰ درصدی به ۱۶۳ هزار و ۱۸۸ میلیارد تومان رسید. در پنج روز معاملاتی این هفته ۱۲.۹۶ میلیارد برگه انواع دارایی مالی در فرابورس داد و ستد شد که افزایشی ۱۱ درصدی را نسبت به هفته قبل از آن نشان می‌داد.

نگاهی به آمار گزارش هفتگی فرابورس نشان می‌دهد در هفته گذشته ۲.۵ میلیارد برگه سهم در بازار اول فرابورس معامله شد و ارزش معاملات در این بازار با رشدی ۴۰ درصدی به یک هزار و ۷ میلیارد تومان رسید. در بازار دوم معامله‌گران بازار سهام ۲.۶ میلیارد برگه سهم به ارزش یک هزار و ۳۱ میلیارد تومان را داد و ستد کردند که رشدی ۵۴ درصدی نسبت به هفته قبل را نشان می‌داد.

در هفته منتهی به ۱۵ مهر ماه، حجم و ارزش معاملات بازار پایه هر دو با افت روبرو بود و به دنبال معامله ۲.۲ میلیارد برگه سهم ارزش معاملات این بازار به یک هزار و ۱۱۳ میلیارد تومان رسید.

طی هفته‌ای که گذشت شاخص کل فرابورس افتی ۲.۴ درصدی را تجربه کرده و روی ۱۷ هزار و ۹۱۹ واحد قرار گرفت.

همچنین در این مدت ارزش معاملات بازار ابزارهای نوین مالی نیز با رشدی ۱۰ درصدی همراه بوده و به ۱۶۰ هزار میلیارد تومان رسید. در این بازار، ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله با رشدی ۴۸ درصدی به ۴ هزار و ۴۵۳ میلیارد تومان رسید. در پنج روز معاملاتی هفته گذشته، ۱.۷ میلیارد برگه مالی اسلامی مورد داد و ستد قرار گرفت و ارزش معاملات به ۱۵۵ هزار و ۵۲۰ میلیارد تومان رسید.

طبق آمارها، در هفته منتهی به ۱۵ مهر ۶۰۰ هزار ورقه گواهی تسهیلات مسکن در فرابورس مبادله شد و ارزش معاملات با ۵ درصد رشد نسبت به هفته قبل به ۶۲ میلیارد تومان رسید.

کد خبر: ۱۷۹٬۵۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha