۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۷
برداشت بخش اول یک میلیارد یورویی در هفته جاری
معاون اول رییس جمهور خبر داد

برداشت بخش اول یک میلیارد یورویی در هفته جاری

معاون اول رئیس جمهور گفت: بخش نخست برداشت یک میلیارد یورویی از صندوق توسعه ملی و تخصیص آن به بخش بهداشت و درمان در همین هفته آغاز می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، اسحاق جهانگیری در دیدار با مدیران ارشد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: با اجازه از رهبر معظم انقلاب مقرر شد این یک میلیارد یورو را برای بخش بهداشت و درمان و بیمه بیکاری استفاده کنیم و ایشان تاکید داشتند که به تولید داخل و شرکت‌های دانش بنیان توجه ویژه شود.

وی گفت: دو روز پیش در جلسه هیات دولت مقرر شد همین هفته ۳۰ درصد این پول پرداخت شود و آقای همتی رئیس کل بانک مرکزی هم برای پرداخت آن از امروز و فردا اعلام آمادگی کرد و این پرداخت فعلا از مجموعه بهداشت و درمان آغاز و در این هفته ۳۰ درصد اول پرداخت می‌شود.

معاون اول رئیس جمهور از وزیر تعاون که در این جلسه حاضر بود خواست از طریق آقایان نوبخت و همتی پیگیری کنند تا بخش مربوط به این وزارتخانه هم سریع‌تر پرداخت شود.

جهانگیری در بخش دیگری از سخنانش درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان نیز گفت: با آقای دژپسند وزیر اقتصاد صحبتی داشتم و از وی خواستم مطالبات تامین اجتماعی از دولت پرداخت شود.

وی از اقدامات آقای شریعتمداری وزیر تعاون به سبب بحث شفاف سازی و خصوصی سازی قدردانی کرد و افزود: ‌این اقدام با مجموعه شستا آغاز شد و ما در مقطع فعلی تا حد زیادی باید به مردم اطمینان بدهیم که پشتوانه بورس، قوی است.

معاون اول رئیس جمهور گفت: فعلا وزارت تعاون در این کار پیشتاز است و باید عدد واگذاری‌ها همچنان ادامه پیدا کند و امیدواریم بقیه وزارتخانه‌ها که بنگاه اقتصادی دارند نیز وارد بورس شوند.

جهانگیری همچنین از اقدمات سازمان بهزیستی قدردانی کرد و افزود: آقای قبادی دانا در جلسات گزارش‌های خوبی می‌دهند و اقداماتش قابل تقدیر است.

معاون اول رئیس جمهور  همچنین گفت: درباره فعالیت‌های بورسی از مردم می‌خواهیم جز در مسیری که دولت مشخص می‌کند حرکت نکنند تا سودجویان و دلالان اجازه فعالیت پیدا نکنند.

جهانگیری به گستردگی این وزارتخانه اشاره کرد و افزود: تیم کاردان و با انگیزه‌ای در این وزارتخانه مشغول فعالیت هستند.

وی با تبریک روز کارگر گفت: کارگران پشتوانه کشور هستند و در شرایط کرونایی که از مردم خواستیم در خانه بمانند کارگران چرخ تولید کشور را فعال نگه داشتند که باید دولت و حاکمیت قدردان کارگران باشد.

جهانگیری افزود: در شرایط اخیر اگر تحلیل و شناخت خوبی نداشته باشیم تهدیدهای بزرگی پیش روی ماست، اما اگر شناخت خوبی داشته باشیم می‌توانیم تا حد زیادی از تهدیدهای کرونایی را به فرصتی برای پیشرفت کشور تبدیل کنیم.

وی بیماری کرونا را پدیده‌ای نوظهور و غیرقابل مقایسه با ویروس‌های قبلی دانست و گفت: همه کشورهای فقیر و غنی درگیر این بیماری شده اند و هیچ کشوری از عهده آن بر نیامده است و یکی از اشتباهات تاریخی امریکایی‌ها این بود که موضوع به این مهمی را به موضوعی حاشیه‌ای تبدیل کردند و امروز بیشتر از همه گرفتار شده اند.

معاون اول رئیس جمهوری افزود: در کشور ما بخش بهداشت و درمان بسیار موفق عمل کردند و البته راه طولانی در پیش داریم و مشارکت مردم هم بسیار مهم است و باید همچنان رعایت دستورالعمل‌ها در دستور کار باشد و مراحل بعدی را به خوبی پشت سر بگذاریم.

جهانگیری گفت: فصل دوم مقابله ما با بیماری کرونا مهار تبعات اقتصادی آن است و الآن کشورها آنچنان درگیر کرونا شده اند که می‌گویند فشارهای اقتصادی، ما را از کرونا بیشتر از پای در می‌آورد.

وی افزود: خوشبختانه کشور ما به علت همدلی که مردم دارند مشکلاتش همانند کشورهای دیگر آنچنان جدی نیست و ۴۱ درصد مردم در فروردین امسال اعلام کرده بودند که در مسائل اقتصادی و کمک به دیگران، نقش داشته اند.

جهانگیری گفت: اینکه مردم در مشکلات به هم کمک می‌کنند سرمایه بسیار بزرگی است و در ادامه این مسیر باید اقدامات نهادهای حاکمیتی و دیگر دستگاه‌ها ساماندهی شود.

وی با اشاره به اینکه دولت در این شرایط در حد توان خود خوب به صحنه آمده است افزود: پرداخت وام قرض الحسنه یک میلیون تومانی و دیگر اقدامات در دستور کار در بخش سبدهای معیشتی نمونه‌ای از این اقدامات بود که باید وزارت تعاون با توجه بیشتری آن را دنبال کند.

جهانگیری در ادامه به تاریخچه‌ای از عملکرد دولت‌ها در بحث تحقق عدالت اجتماعی اشاره کرد و گفت: پس از سال‌ها سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی اجرایی شد و سهام عدالت به میدان آمد و هم اکنون بعد از فراز و نشیب‌هایی که داشتیم ممنوعیتی برای آزادسازی این سهام وجود داشت که با اجازه از مقام معظم رهبری اجازه آزادسازی آن هم گرفته شد.

وی افزود: نتیجه آزاد سازی سهام عدالت این است که مردم خودشان می‌توانند مدیریت سهام را به عهده بگیرند.

جهانگیری از مردم خواست حتماً در اقدامات بورسی خود در مسیری که دولت مشخص می‌کند حرکت کنند.

وی گفت: ۱۹ میلیون نفر جمعیت روستایی و عشایری سهامدار سهام عدالت هستند و باید به این‌ها مشورت داده شود.

جهانگیری افزود: خانواده‌هایی هم به لحاظ شیوع بیماری کرونا در اداره زندگی شان به مشکل خوردند که این سهام عدالت می‌تواند مشکلات زندگی آن‌ها را برطرف کند و این فرصت خوبی در اختیار ۵۰ میلیون نفر جمعیت است.

معاون اول رئیس جمهور گفت: ۱۳ میلیون از این تعداد نیز بازنشستگانی هستند که باید به آنان نیز در این باره مشورت داده شود.

وی افزود: سهام عدالت می‌تواند از فشاری که به اقشار ضعیف وارد می‌شود جلوگیری کند.

جهانگیری به موضوع صیانت از شغل‌های موجود و ایجاد اشتغال در شرایط کنونی اشاره کرد و گفت: این موضوع جزو مهمترین مأموریت‌های وزارت تعاون و بخش خصوصی است و اختصاص ۵۰ هزار میلیارد تومان برای حمایت از بنگاه‌ها از تصمیمات خوب دولت بوده است.

وی افزود: همین که یک میلیون تومان وام قرض الحسنه به حساب ۲۰ میلیون خانوار واریز شد موجب شد که مردم احساس کنند دولت به حرفی که زده است عمل می‌کند.

جهانگیری گفت: درباره بنگاه‌ها هم باید به گونه‌ای طراحی شود تا بتوانیم در خردادماه کار پرداخت را آغاز کنیم.

معاون اول رئیس جمهور افزود: درباره بیمه بیکاری هم دولت در حد ۵ هزار میلیارد تومان به بیمه روستایی کمک کرد و باید این کمک طوری قانونمند شود که اگر نیاز به مصوبات دیگر است تحقق پیدا کند.

کد خبر: ۱۷٬۹۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha