۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۷
۵۸۵ هزار واحد صنعتی و تولیدی کوچک کشور به‌شدت وابسته به برق هستند
وزیر نیرو در گفت‌ وگو با بازار:

۵۸۵ هزار واحد صنعتی و تولیدی کوچک کشور به‌شدت وابسته به برق هستند

بوشهر- محرابیان وزیر نیرو گفت: ۵۸۵ هزار واحد صنعتی و تولیدی کوچک و متوسط در سطح کشور به شدت وابسته به برق هستند.

علی اکبر محرابیان در حاشیه بازدید از سد دشت پلنگ در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: تامین آب و برق مردم در سراسر کشور از اساسی‌ترین اولویت‌ها و ماموریت‌های وزارت نیروست و در انجام وظایف محوله اقدامات موثری انجام داده‌ایم.

وی افزود: استان بوشهر نقش مهمی در تامین سبد انرژی کشور دارد و راه‌اندازی سیکل ترکیبی در عسلویه نیز با هدف تثبیت انرژی برق و صرفه جویی انجام شده است.

وزیر نیرو با تقدیر از مردم بخاطر صرفه جویی در تابستان امسال خاطر نشان کرد: فرهنگ سازی در بحث مصرف برق و آب یک مساله ضروری است و رسانه‌ها و افراد تاثیرگذار جامعه در این راستا وظیفه سنگینی بر عهده دارند.

محرابیان از رشد چشمگیر افزایش ظرفیت تولید برق در کشور خبر داد و گفت: در یکسال اخیر بیش از ۶ هزار مگاوات ظرفیت تولید برق در سطح کشور افزایش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن حدود سه برابر رشد داشته است.

وی اضافه کرد: سرکشی به استان‌های مختلف به منظور شناخت مشکلات و دغدغه‌های مردم است و در بوشهر نیز ضمن افتتاح و کلنگ زنی چند پروژه، با مشکلات زیرساختی نیز آشنا می‌شویم.

وزیر نیرو خطاب به واحدهای صنعتی و تولیدی برای صرفه جویی در مصرف برق ابراز داشت: اگر واحدهای بزرگ صنعتی و تجاری و صنفی نسبت به رعایت بهینه مصرف برق اقدام نکنند، مشکلاتی بوجود می آید.

محرابیان با بیان اینکه ۵۸۵ هزار واحد تولیدی و صنعتی کوچک و متوسط در کشور به‌شدت وابسته به برق هستند گفت: از مجموع ۶۴۰ هزار واحد صنعتی و تولیدی و صنفی کوچک و متوسط در کشور، ۵۸۵ هزار واحد که دارای بیشترین اشتغال هستند، به شدت وابستگی به برق دارند که رعایت صرفه‌جویی الزامی است.

کد خبر: ۱۷۹٬۵۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha