۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۲
تکمیل خط آهن برقی گرمسار - اینچه برون تا پایان سال جاری میلادی

تکمیل خط آهن برقی گرمسار - اینچه برون تا پایان سال جاری میلادی

معاون حمل و نقل وزیر راه وشهرسازی گفت: براساس توافق نامه دومین اجلاس خزر تا پایان سال میلادی، برقی کردن خط آهن گرمسار -اینچه برون تکمیل می‌شود.

به گزارش بازار، شهریار افندی زاده در حاشیه نخستین نشست ترانزیتی میان ایران و ۵ کشور آسیای میانه گفت: نخستین اجلاس میان ایران و ۵ کشور آسیای میانه درحال برگزاری است و هدف این اجلاس افزایش ترانزیت در منطقه CIS و سایر کشورهایی است که ایران می‌تواند نقش پل عبوری برای آن‌ها داشته باشد.

وی بابیان اینکه کشورهای روسیه و آذربایجان نیز به این اجلاس دعوت شدند افزود: دراین اجلاس قرار است ترانزیت ۲۰ میلیون تنی مطرح شود که در صورت تحقق منافع زیادی برای کشورها خواهد داشت.

افندی زاده خاطر نشان کرد: دراین اجلاس اصلاح فرآیندها، کاهش تعرفه‌ها و کاهش هزینه ترانزیت مطرح می‌شود و از آنجا که ایران کشوری است که می‌تواند از دریای خزر به عمان وصل شود پتانسیل خوبی برای کشورهای محصور در خشکی محسوب می‌شود.

معاون حمل ونقل وزیر راه وشهرسازی تاکید کرد:بیش از ۶۰ میلیون تن کالا از چین به اروپا می‌رودکه ایران می‌تواند سهم خوبی ازاین ترانزیت داشته باشد.

وی افزود، در سیزدهمین اجلاس ایران و روسیه هدف ۱۰ میلیون تن ترانزیت کالا تا سال ۲۰۲۳ مطرح شده و اجلاس میان ایران روسیه و آذربایجان نیز ترانزیت ۱۵ میلیون تنی برای سال ۲۰۳۰ در نظر گرفته شده است.

افندی زاده در پاسخ به این سوال که چه اقدامی برای رفع مشکلات زیرساختی برای ایجاد شرایط بهتر ترانزیت فراهم شده گفت:در دومین اجلاس خزرموافقت نامه برقی کردن گرمسار اینچه برون امضا شده است که قرار است تا پایان سال جاری میلادی اجرایی شود که می‌تواندافزایش سرعت این خط را دربرداشته باشد.

معاون حمل ونقل وزیر راه وشهرسازی تاکید کرد: درباره‌ خط ریلی رشت _آستارا فردا جلسه‌ای میان ایران آذربایجان و روسیه برگزار می‌شود.

او افزود: پیشنهاد سرمایه گذاری برای این خط را به روسیه دادیم که قرار است تا یک ماه ونیم دیگر پاسخ این پیشنهاد را بدهند.

کد خبر: ۱۷۹٬۵۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha