هنوز اصلاح تعرفه تلفن ثابت را ابلاغ نکرده ایم
وزیر ارتباطات:

هنوز اصلاح تعرفه تلفن ثابت را ابلاغ نکرده ایم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اگرچه اصلاح تعرفه‌های تلفن ثابت اقدامی قانونی و با تصویب ستاد تنظیم بازار بوده است، اما ما هنوز اجرای این مصوبه را به شرکت مخابرات ابلاغ نکرده ایم.

به گزارش بازار، عیسی زارع پور در حاشیه افتتاح مرکز کنترل و عملیات ماهواره‌های سنجش از دور در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا افزایش تعرفه تلفن ثابت قانونی است؟ افزود: این موضوع کاملاً قانونی و از مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات و ستاد تنظیم بازار است، اما ما هنوز این موضوع را به شرکت مخابرات ابلاغ نکرده بودیم.

وی درباره اعتراض شورای رقابت از افزایش تعرفه تلفن ثابت گفت: این شورا بحثی مطرح کرده است مبنی بر اینکه ما برای سال ۱۴۰۰قیمت را تعیین کرده بودیم و قیمت‌هایی که مخابرات برای ۱۴۰۱ لحاظ کرده است باید دوباره بررسی شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به این که حدود ۱۲ سال تعرفه تلفن ثابت افزایش پیدا نکرده است، گفت: شرکت مخابرات برای اداره خود چاره ای جز اعمال این افزایش ندارد، اما مبالغ درآمدی در این بخش را باید در سه بخش توسعه شبکه‌های مخابراتی، توسعه فیبر نوری و پرداخت مطالبات بازنشستگان مخابرات هزینه کند و قرار نیست این مبلغ صرف سهام دادن به سهامداران مخابرات شود.

زارع پور افزود: البته شرکت مخابرات ایران تضمین‌هایی به ما در خصوص نحوه هزینه کرد این مبالغ درآمدی داده است.

وی گفت: از حدود ۱۲ سال پیش تعرفه تلفن ثابت هیچ تغییری نکرده است و شرکت مخابرات به عنوان شرکت خصوصی باید بتواند روی پای خود بایستد و دولت هم جز به میزان محدود، هیچ کمکی به این شرکت نکرده است.

کد خبر: ۱۷۹٬۴۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha