۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲
تشریح علل سقوط مجدد بورس| دولت از بازار سرمایه منتفع می شود
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با بازار:

تشریح علل سقوط مجدد بورس| دولت از بازار سرمایه منتفع می شود

علی جدی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: تا زمانی که دولت و دولتمردان در بازار سرمایه نقش عمده داشته باشند، بورس نه معنای رقابت واقعی را پیدا می کند و نه عرضه ها در این بخش منطقی خواهد شد.

علی جدی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره شرایط نامطلوب بازار سرمایه و سقوط آن بیان کرد: متاسفانه اقتصاد دولتی اجازه نمی دهد تا مشکلات بازار سرمایه برطرف شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه دولت در بازار سرمایه منافع داشته و از آن منتفع می شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه با ذکر مثالی بیان کرد: در حال حاضر بخش اعظمی از تولیداتی که در بورس عرضه می شود مختص به شرکت های دولتی است لذا شرکت های دولتی سهام بسیار زیادی را در فعل و انفعالات بازار سرمایه به ویژه در ابتدای این زنجیره دارند و به راحتی اجازه نمی دهند که قیمت ها در بورس رقابتی شود. متاسفانه این شرکت ها تنها به منافع خودشان فکر می کنند.

وی ادامه داد: همینطور این شرکت ها فرآیند جذاب صادرات را رها نمی کنند تا بیایند سهام خود و محصولات خود را در بازار سرمایه عرضه کنند.

این نماینده مجلس بیان کرد: تا زمانی که دولت و دولتمردان در بازار سرمایه نقش عمده داشته باشند، بورس نه معنای رقابت واقعی را پیدا می کند و نه عرضه ها در این بخش منطقی خواهد شد و روند مثبتی را طی خواهد کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: متاسفانه افت و خیز بازار سرمایه پیرو تصمیمات دولتمردان شکل می گیرد و مردم هم اطمینان خود را به این بازار از دست داده اند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت باید از بازار بورس خارج شود، بیان کرد: دولت یا باید از بازار بورس خارج شود و یا اینکه حداقل عرضه هایی برای شرکت های دولتی مدنظر قرار دهد و این بدین معناست که عرضه سهام دست شرکت های دولتی نباشد.

وی تاکید کرد: برخی از شرکت های دولتی در گذشته به دلیل عرضه هایی که داشتند منافع زیادی کسب کردند لذا این سودهای کلان ناشی از این نیست که تولیدات موفقی داشته اند، ناشی از این است که رقابت به درستی ایجاد نشده است تا این سهام را با قیمت واقعی به مردم بدهند، یعنی بالارفتن قیمت سهامشان از جیب مردم پرداخت می شود و نه از توانایی خودشان.

کد خبر: ۱۷۹٬۳۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha