۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۶:۵۴
باراندازهای سه گانه منطقه اتصال ریلی اینچه- شاهرود را اجتناب ناپذیر کرده است
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

باراندازهای سه گانه منطقه اتصال ریلی اینچه- شاهرود را اجتناب ناپذیر کرده است

گرگان- زنگانه، استاندار گلستان گفت: همجواری ایستگاه ریلی اینچه برون با باراندازهای سه گانه بندر امیرآباد، مرکز لجستیک کشاورزی و مرزی ضرورت اتصال این ایستگاه به راه آهن شاهرود را چند برابر کرده است.

علی محمد زنگانه در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: قرارگرفتن باراندازهای سه گانه بندر امیر آباد، مرکز لجستیک کشاورزی و مرزی در شعاع پیرامونی ایستگاه اینچه برون ضرورت امکان انتقال سریع کالاهای وارده به سمت دریاهای آزاد، از طریق اتصال خط ریلی اینچه برون _ شاهرود را چند برابر کرده است.

استاندار گلستان افزود: طرح مطالعاتی احداث مسیر ریلی اینچه برون به شاهرود در راستای اجرای طرح تکمیلی کریدور شمال جنوب، عبور از البرز و انتخاب مسیر مناسب یکی از دغدغه های مدیران استان است.

وی ادامه داد: مسیر گرگان- آزادشهر- شاهرود بهترین مسیر برای اتصال و انتقال کالا از اینچه برون و باراندازهای پیرامونی آن به طبس قلمداد می شود.

زنگانه گفت: در شرایطی که کشور ما تحت تحریم‌های ظالمانه قرار دارد، صنعت ترانزیت فرصت خوبی برای توسعه بیشتر روابط با کشورهای CIS محسوب می شود؛ که بایستی با یک برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده و جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به نحو احسن از درآمدها ک عایدی آن استفاده کرد.

به گفته استاندار گلستان، استفاده صحیح از ظرفیت ترانزیتی مسیر ریلی اینچه‌ برون راه تنفس، رشد و توسعه گلستان را بیش از پیش فراهم می‌کند و تاثیر مثبتی بر رونق و شکوفایی اقتصادی، ایجاد هزاران فرصت شغلی پایدار و رفع سیمای محرومیت از مردمان مرزنشین استان خواهد داشت.

زنگانه گفت: از طریق این خط ریلی جدید می‌توانیم ‌بخش عظیمی از تولیدات کشورهای مشترک المنافع و تحت پیمان اوراسیا را به صورت خام یا فرآوری شده به سوی دریاهای جنوب روانه کنیم.

کد خبر: ۱۷۹٬۳۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha