۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۶:۴۳
۱۳ درصد واحدهای روستایی مشمول جهش تولید در گلستان آماده بهره برداری است
استاندار گلستان:

۱۳ درصد واحدهای روستایی مشمول جهش تولید در گلستان آماده بهره برداری است

گرگان- زنگانه، استاندار گلستان گفت: با تامین و تزریق به موقع اعتبارات، سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی مشمول قانون جهش تولید و نهضت ملی مسکن در روستاهای گلستان به مرحله بهره برداری رسیده است.

علی محمد زنگانه در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: در راستای تحقق قانون جهش تولید مسکن و اجرای طرح نهضت ملی مسکن باید در عمر دولت سیزدهم تعداد ۲۸ هزار واحد مسکونی در روستاهای گلستان ساخته شود.

استاندار گلستان گفت: تاکنون ۱۳ درصد این واحدها، شامل سه هزار و ۵۰۰ خانه آماده بهره برداری شده و ساکنان بیش از هزار واحد در آن سکنی گزیده اند.

وی ادامه داد: با وجود آنکه در سال نخست اجرای این قانون هستیم اما حدود هفت هزار متقاضی روستایی در حال تکمیل امور بانکی خود هستند که رویه قابل قبولی است.

زنگانه افزود: در مدت فعالیت دولت سیزدهم باید بیش از ۹۴ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در گلستان ساخته شود که 60 درصد زمین مورد نیاز برای ساخت آنها طی چهار سال فراهم شده است.

استاندار گلستان بیان کرد: حدود ۱۳۰ هزار واحد روستایی در گلستان نیازمند نوسازی و بهسازی هستند تا جان و مال اهالی در برابر حوادث طبیعی مصون بمانند.

وی گفت: با توجه به اینکه حدود نیمی از اهالی استان در روستاها زندگی می کنند در تلاش هستیم تا سرانه واحدهای روستایی مشمول طرح نهضت ملی مسکن در گلستان افزایش یابد که با نظر مثبت بنیاد مسکن این رویکرد عملیاتی خواهد شد.

کد خبر: ۱۷۹٬۳۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha