۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۶
ایلامی‌ها در انتظار تحقق سرمایه گذاری ۴.۵ میلیارد دلاری در صنعت نفت و گاز
بازار گزارش می‌دهد؛

ایلامی‌ها در انتظار تحقق سرمایه گذاری ۴.۵ میلیارد دلاری در صنعت نفت و گاز

ایلام- اختصاص ۴.۵ میلیارد دلار برای سرمایه گذاری در صنعت نفت و گاز از جمله مصوبات رئیس جمهور به استان ایلام بوده که مردم استان همچنان چشم انتظار تحقق این مصوبه هستند.

بازار؛ گروه استان‌ها: استان ایلام دارای چهار درصد ذخایر نفت و ۱۱ درصد ذخایر گاز کشور است، در این استان روزانه ۱۴۰ هزار بشکه نفت و شش میلیون مترمکعب گاز تولید می‌شود.

این استان دارای ظرفیت‌های عظیمی در بخش نفت و گاز است و هم اکنون پروژه‌های کلانی در این استان در حال اجرایی شدن است.

۱۵ میدان نفتی و گازی در ایلام وجود دارد که پتانسیل قابل توجهی دارند، بر همین اساس توسعه این میادین در دستور کار دولت و مسئولان ارشد کشوری قرار گرفته است.

پتروشیمی و پالایشگاه گاز ایلام، میدان‌های نفتی در دهلران و مهران هم اکنون در حال تولید نفت و گاز هستند، پروژه‌هایی نظیر پتروشیمی دهلران، ان جی ال دهلران، فازهای دوم میدان‌های نفتی آذر و چنگوله نیز دست اجراست.

پروژه‌هایی بزرگی نیز قرار است در آینده مثل فاز دوم پالایشگاه گاز و پارک پلی پروپیلن در استان اجرایی شود.دولت در سفر خود به استان ۴.۵ میلیارد دلار برای سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز استان مصوب کرد و نقش مهمی در اشتغال و توسعه استان دارد.

مصوبات سفر رئیس جمهور در حوزه نفت و گاز اجرایی شوند

رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: ظرفیت‌های عظیمی در بخش نفت و گاز در استان ایلام وجود دارد که در صورت توجه می‌تواند بخش زیادی از مشکلات بیکاری و محرومیت استان را رفع کند.

علی اکبر بسطامی بیان کرد: در سفر رئیس جمهور به استان توجه ویژه ای به بخش نفت و گاز استان شده و قرار بود بیش از ۴.۵ میلیارد دلار در این بخش سرمایه گذاری شود.

بیش از ۹۰ درصد منابع نفتی و گاز غرب کشور در استان ایلام تولید می‌شود و با اجرای مصوبات دولت سهم تولیدات استان در کشور افزایش چشمگیری خواهد یافت

وی گفت: اجرای طرح فاز اول توسعه میدان نفتی چنگوله در مهران یکی از طرح‌های مهم استان ایلام است که به زودی اجرایی می‌شود.

ایلامی‌ها در انتظار تحقق سرمایه گذاری ۴.۵ میلیارد دلاری در صنعت نفت و گاز

نماینده ایلام با اشاره به اینکه فاز دوم پالایشگاه هنوز اجرایی نشده است، افزود: بیش از ۹۰ درصد منابع نفتی و گاز غرب کشور در استان ایلام تولید می‌شود و با اجرای مصوبات دولت سهم تولیدات استان در کشور افزایش چشمگیری خواهد یافت.

بسطامی گفت: شروع به کار فاز دوم میدان گازی تنگ بیجار از دیگر مصوبات بوده که قرار است به زودی اجرایی شود.

پارک پلی پروپیلن در مرحله جانمایی

استاندار ایلام نیز در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: ظرفیت‌های عظیمی در بخش نفت و گاز استان ایلام وجود دارد و سرمایه گذاری بسیار خوبی در این بخش صورت گرفته است.

احداث پارک پلی پروپیلن مهمترین مصوبه سفر رئیس جمهور به ایلام است که علاوه بر تکمیل صنایع زنجیره در صنعت نفت گاز، باعث اشتغال و توسعه استان می‌شود

حسن بهرام نیا بیان کرد: در سفر رئیس جمهور مصوبات بسیار خوبی برای بخش نفت و گاز استان تصویب شده است.

وی گفت: مهمترین طرحی که قرار است به زودی در استان اجرایی شود، احداث پارک پلی پروپیلن با اشتغالزایی چهار هزار نفر بصورت مستقیم است که مقدمات لازم برای شروع بکار این طرح فراهم شده است.

وی گفت: احداث پارک پلی پروپیلن مهمترین مصوبه سفر رئیس جمهور به ایلام است که علاوه بر تکمیل صنایع زنجیره در صنعت نفت و گاز، باعث اشتغال و توسعه استان می‌شود.

ایلامی‌ها در انتظار تحقق سرمایه گذاری ۴.۵ میلیارد دلاری در صنعت نفت و گاز

استاندار ایلام بیان کرد: افزایش تولید گاز در استان ایلام به ۱.۵ میلیارد متر مکعب، انجام مطالعات فاز دوم میدان مشترک نفتی آذر، اختصاص ۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در میدان دانان، دالپری، چشمه خوش، باباگیر و ان جی ال دهلران، اختصاص یک میلیون دلار برای میدان‌های مشترک ایلام، اختصاص ۳۰۰ میلیون دلار در میدان نفتی چنگوله، احداث ابر پروژه‌ای به نام پارک پلی‌پروپیلن با ۹۲ کارخانه و ایجاد قریب ۱۴ هزار شغل به‌صورت مستقیم از جمله دستاوردهای مهمی است که شکوفایی همه جانبه استان را در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی استان رقم خواهد زد.

وی با اشاره به سهم ۹۰ درصدی استحصال نفت و گاز غرب کشور در استان ایلام، بیان کرد: ایلام در آینده حرف های زیادی در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی دارد.

استان ایلام هرچند یکی از مناطق محروم کشور به لحاظ زیرساخت‌ها و امکانات شناخته می‌شود اما ظرفیت‌های بزرگی مثل نفت و گاز در این استان می‌تواند بخشی از مشکلات و محرومیت‌های استان را برطرف کند.

اجرایی شدن مصوبات بخش نفت و گاز سفر رئیس جمهور قطعاً آینده‌ای درخشان را برای شکوفایی اقتصادی در استان رقم می‌زند.

کد خبر: ۱۷۹٬۲۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۸
      1 0
      ۹۳درصد منابع نفت و‌گاز در دهلران قرار دارند