۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱
رشد صنعتی کشور، مناسب و امیدبخش است
وزیر صنعت، معدن و تجارت:

رشد صنعتی کشور، مناسب و امیدبخش است

­فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: رشد صنعتی کشور در ۵ ماهه نخست امسال، مناسب و امیدبخش است.

به گزارش بازار، سیدرضا فاطمی امین افزود: براساس گزارش مرکز آمار، رشد اقتصادی در سه ماهه اول امسال مناسب بوده و به تبع آن، رشد بخش صنعت ۵ و یک دهم درصد بوده است که رشد خوبی است.

وزیر صمت گفت: همچنین سرمایه گذاری در ماشین آلات و تجهیزات ۵ و ۸ دهم درصد با رشد همراه بوده که این هم نشان می‌دهد در سال‌های آتی ما فرصت شغلی خیلی خوبی پیش رو داریم.

فاطمی امین افزود: در پنج ماه اول امسال آمار رشد تولید بنگاه‌های تولیدی در بورس ۶ و ۷ دهم درصد بوده که این‌ها عوامل کلی هستند و وقتی وارد جزئیات هم می‌شویم، آمار بسیار خوبی است.

وی گفت: در فولاد ۱۰ درصد رشد و در حوزه کشنده‌ها و کامیون‌ها صد در صد رشد داریم.

فاطمی امین ادامه داد: در حوزه آلومینیم هم رشد داریم، در حوزه لوازم خانگی همه عددها، عددهای بالای ۵ و ۱۰ درصد و بعضاً بالای ۵۰ درصد رشد را نشان می‌دهد ضمن اینکه در حوزه تراکتور ۵ ماهه امسال ۵۰ درصد رشد را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

وی با اشاره به تفاهم ۲۲ بندی وزارتخانه‌های اقتصاد، صمت و بانک مرکزی گفت: خوشبختانه تولید در حال حرکت است، با این تأمین مالی و تفاهم نامه روند تولید را هم تسریع و هم تسهیل می‌کنیم که ان شاءالله این رشد تداوم داشته باشد.

وزیر صمت با اشاره به اینکه روی چند طرح که توازن سرمایه گذاری در کشور است، تمرکز کرده ایم، افزود: در برخی شهرها بیش از حد سرمایه گذاری شده و شهرهای زیادی داریم که متأسفانه در آنجا فرصت شغلی کم است یا بخشی از صنایع نیاز به بازسازی و نوسازی دارند و سالهاست که کارها عقب مانده است.

وی افزود: واحدهای راکد و نیمه تمام داریم که برای تأمین مالی این طرح‌ها و همین طور تأمین مالی واحدهای فعالی که سرمایه در گردش می‌خواهند یک تفاهمی بین وزارت صمت، وزارت اقتصاد و بانک مرکزی صورت گرفته که در سال جدید مبالغ بسیار مناسبی را در نظر گرفتیم مثلاً ۵۰ هزار میلیارد تومان فقط به این نوسازی و بازسازی بنگاه‌ها تخصیص داده شده است.

فاطمی امین گفت: هزار میلیارد تومان برای سرمایه در گردش و ۵۰ هزار میلیارد تومان بابت تضمین اوراقی که واحدهای صنعتی در بورس به نوعی تأمین مالی می‌کنند در نظر گرفته شده که ساز و کارهایش از طریق تأمین مالی زنجیره‌ای انجام می‌شود و این که جلوی انحراف منابع گرفته می‌شود.

کد خبر: ۱۷۹٬۲۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha