۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۳
سهم صنعت از واردات

سهم صنعت از واردات

بر اساس آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، در چهار ماهه نخست امسال، سهم کالاهای صنعتی در سبد واردات به لحاظ ارزشی بیش از ۸۳/۲ درصد بوده است.

به گزارش بازار، بر اساس این آمار در چهار ماهه اول امسال، ۱۱ میلیون و ۱۵۹ هزار تن کالای سرمایه‌ای، واسطه‌ای و مصرفی به ارزش ۱۷ میلیارد و ۲۲۸ میلیون دلار به کشور وارد شده است.

کالاهای واسطه‌ای به لحاظ ارزشی ۶۹/۱ درصد و به لحاظ وزنی ۸۷ درصد یعنی بیشترین سهم از کل واردات را به خود اختصاص داده‌اند.

بیش از ۹ میلیون و ۷۱۲ هزار تن کالای واسطه‌ای به ارزش ۱۱ میلیارد و ۹۰۲ میلیون دلار به کشور وارد شده که نسبت به چهار ماهه سال ۱۴۰۰ به لحاظ وزنی ۱۷/۱ درصد کاهش و به لحاظ ارزشی ۱۳.۷ درصد رشد داشته است.

سهم کالاهای سرمایه‌ای نیز در این مدت به لحاظ ارزشی و وزنی به ترتیب ۱۴/۱ و ۲/۱ درصد بوده و در چهار ماهه امسال ۲۳۶ هزار تن کالای سرمایه‌ای به ارزش بیش از دو میلیارد و ۴۳۲ میلیون دلار وارد شده است. وزن این نوع کالا نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۵/۶ درصد و ارزش آن ۳۹/۱ درصد افزایش یافته است.

همچنین در این مدت یک میلیون و ۲۱۱ هزار تن کالای مصرفی به ارزش دو میلیارد و ۸۹۴ میلیون دلار به کشور وارد شده، یعنی سهم کالاهای مصرفی از کل واردات به لحاظ وزنی ۱۰/۸ و به لحاظ ارزشی ۱۶/۸ درصد بوده است. وزن و ارزش کالاهای مصرفی وارد شده نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۶/۲ درصد افزایش و ۱۳/۹ درصد افزایش داشته است.

کد خبر: ۱۷۹٬۲۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha