۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۳
۱۳۰۰ شغل در بخش گردشگری استان سمنان ایجاد شده است
در گفتگو با خبرنگار بازار مطرح شد؛

۱۳۰۰ شغل در بخش گردشگری استان سمنان ایجاد شده است

سمنان- کرم زاده، مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان گفت: طرح‌های گردشگری استان برای یک هزار و ۳۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده است.

محمد رضا کرم زاده در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به اشتغال ایجاد شده در زمینه گردشگری استان، تاکید کرد: با اجرای طرح‌های گردشگری توانسته‌ایم زمینه اشتغال مستقیم را برای یک هزار و ۳۰۰ نفر در سراسر استان سمنان فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه همچنان نیز طرح‌های اشتغال‌زا در دست اجرا هستند، افزود: ۳۰ طرح گردشگری در دست ساخت در استان سمنان وجود دارد که راه اندازی‌شان می‌تواند توان اشتغال‌زایی مستقیم طرح‌های گردشگری را افزایش و ارتقا دهد.

سرمایه گذاری ۱۶۰۰میلیارد تومانی

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان با بیان اینکه ارتقای ظرفیت گردشگر پذیری از جمله مهمترین محورهای اجرای طرح‌های گردشگری است، تاکید کرد: افزایش ماندگاری مسافران می تواند به ارتقای مشاغل ایجاد شده در بخش گردشگری استان کمک کند.

۳۰ طرح گردشگری در دست ساخت در استان سمنان وجود دارد

کرم زاده با بیان اینکه یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای ۳۰ طرح گردشگری در دست ساخت در استان هزینه خواهد شد، گفت: با افتتاح این طرح‌ها انتظار داریم که میزان ماندگاری مسافران به خصوص زائران رضوی در استان افزایش یابد.

وی با بیان اینکه تبدیل استان سمنان از معبر به مقصد گردشگری از جمله محورهایی است که در سال جاری و آتی در دستور کار قرار دارد، بیان کرد: استان سمنان دارای ظرفیت های عظیم گردشگری به خصوص در بخش طبیعی و میراثی است.

گردشگری کشاورزی

مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان با اشاره به تقویت زیرساخت‌های گردشگری، گفت: مجموعاً ۳۲۴ واحد گردشگری در سراسر استان سمنان فعالیت دارد که مجموع ظرفیت تختی شان نزدیک به یک هزار اتاق پذیرایی است.

کرم زاده با بیان اینکه در استان سمنان ۱۵ هتل وجود دارد، گفت: در استان سمنان سه هزار و ۷۳۲ تخت برای اسکان گردشگران در مجموعه های مختلف وجود دارد.

وی با اشاره به زمینه های متنوع گردشگری در استان سمنان افزود: هم اکنون دو طرح گردشگری کشاورزی در استان سمنان با هدف تنوع بخشی به زمینه های مختلف جذب گردشگری وجود دارد که روش های نوینی برای جلب سلایق مختلف در بخش گردشگری داخلی و خارجی محسوب می شود.

کد خبر: ۱۷۹٬۱۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha