۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶
سامانه پنجره واحد مدیریت زمین، امکان مقابله با زمین‌خواری را فراهم کرد
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس:

سامانه پنجره واحد مدیریت زمین، امکان مقابله با زمین‌خواری را فراهم کرد

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: یکی از مزیت‌های سامانه پنجره واحد مدیریت زمین، جلوگیری از زمین‌خواری و تغییر کاربری اراضی به صورت هوشمند و برخط است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، ذبیح الله اعظمی ساردوئی سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در تشریح نشست کمیسیون متبوع خود، گفت: دستور کار اول نشست امروز کمیسیون کشاورزی بررسی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین بود. این سامانه فعالیت خود را پس از راه اندازی آزمایشی در استان‌های مختلف آغاز کرده است.

نماینده مردم جیرفت و عنبر آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی از مزیت‌های سامانه پنجره واحد مدیریت زمین جلوگیری از زمین‌خواری و تغییر کاربری اراضی به صورت هوشمند و برخط است، ادامه داد: موارد وقوع تخلف در حوزه زمین‌خواری و تغییر کاربری اراضی با استفاده از سامانه مذکور بلافاصله قابل رصد و پیگیری است و به اداره ذی‌ربط گزارش آن را ارائه می‌کند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه سامانه پنجره واحد مدیریت زمین محلی برای ارائه درخواست صدور مجوز از سوی افراد متقاضی است، عنوان کرد: با توجه به تخلفات عدیده در زمینه صدور مجوزها سامانه مطرح شده می‌تواند منجر به کاهش بروکراسی اداری، تسریع در صدور مجوزها، حذف تخلفات مالی، حذف استعلامات موازی و کاهش هزینه‌ها می‌شود و متقاضی در این سامانه می‌تواند به صورت مستقیم با کارشناس مربوطه ارتباط برقرار کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از دلایل اهمیت سامانه پنجره واحد مدیریت زمین جبران کمبود نیروی انسانی، سرعت بخشیدن در شناسایی تخلفات و جلوگیری از تبانی است، گفت: زیر سامانه پایش اراضی با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای و سامانه هوشمند بر تغییر کابری اراضی نظارت می‌کند و حداکثر با فاصله زمانی سه روزه تخلفات را گزارش و ذخیره می‌کند و نوع تخلف را به مراجع قضایی گزارش می‌دهد.

اعظمی، گفت: یکی از موارد مهم از توانایی‌های سامانه پنجره واحد مدیریت زمین برای اعضای کمیسیون کشاورزی رصد مناطق چهارگانه محیط زیستی و معادن فعال و غیر فعالی است که به محیط زیست خسارت وارد می‌کنند بود.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: دستورکار دوم کمیسیون کشاورزی بررسی طرح‌های تقاضای تحقیق و تفحص از سازمان تعاون روستایی وابسته به وزارت جهاد کشاورزی در خصوص خرید تضمینی و حمایتی محصولات کشاورزی و باغی و همچنین تخلفات گسترده سازمان تعاون روستایی در حوزه خرید تضمینی محصولات کشاورزی از جمله خرما، زعفران و میوه شب عید بود که با توجه به اشتراکات هر دو طرح مقرر شد در نشست‌های هفته آینده درقالب یک طرح بررسی و در صورت تصویب به صحن علنی ارجاع داده شود.

کد خبر: ۱۷۸٬۹۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha