۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۸
ناوگان ادوات کشاورزی گلستان بازسازی می شود
رییس جهاد کشاورزی گلستان:

ناوگان ادوات کشاورزی گلستان بازسازی می شود

گرگان- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: در حوزه نوسازی ادوات کشاورزی طرحی آماده شده که پس از تامین اعتبار، بخشی از ناوگان ادوات کشاورزی استان گلستان بازسازی می شود.

به گزارش خبرنگار بازار محمد برزعلی عصر سه شنبه در آیین افتتاح هجدهمین نمایشگاه تخصصی ماشین‌های کشاورزی، اظهار کرد: استان گلستان بالاترین ضریب مکانیزاسیون را در بین استان های کشور دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه برنامه های زیادی در حوزه ادوات کشاورزی داریم، ادامه داد: بیش از ۲۰ هزار درخواست خرید تراکتور داریم که می توانیم سالیانه فقط یک هزار و ۲۰۰ دستگاه آن را تامین کنیم.

وی با اشاره به اینکه برنامه های حوزه مکانیزاسیون بخش کشاورزی زیاد است، افزود: در حوزه نوسازی ادوات کشاورزی طرحی آماده شده که پس از تامین اعتبار لازم، بخشی از ناوگان ادوات کشاورزی گلستان بازسازی می شود.

برزعلی تاسیس مراکز خصوصی مکانیزاسیون استان را از دیگر برنامه ها برشمرد و خاطر نشان کرد: در شش ماه گذشته دو مرکز مکانیزاسیون بزرگ بخش خصوصی را راه اندازی کردیم.

وی استفاده از روش های بدون خاک‌ورزی، خاک‌ورزی حفاظتی و کشت مستقیم را از روش های افزایش تولید استان اعلام کرد و گفت: در این روش می توان باعث افزایش محصول، کاهش مصرف انرژی، حفظ رطوبت خاک و کاهش استفاده از منابع آب های زیر زمینی شد.

کد خبر: ۱۷۸٬۹۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha