۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۳
واگذاری سهام عدالت به مددجویان نهادهای حمایتی
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

واگذاری سهام عدالت به مددجویان نهادهای حمایتی

ساری- توکلی، رئیس هیئت مدیره شرکت های تعاونی سهام عدالت کشور گفت: واگذاری سهام عدالت به مشمولان کمیته امداد و بهزیستی در مجموع به تعداد ۲.۵ میلیون نفر واگذار شد.

عسگر توکلی در گفتگو با خبرنگار بازار درباره تعیین تکلیف بازماندگان سهام عدالت اظهار داشت: این بازماندگان شامل چندگروه از جمله مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و افرادی که دارای برگه های سهام عدالت هستند، می شود.

وی گفت: دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از مددجویان بهزیستی و کمیته امداد، شماری از ایثارگران مقرر است تحت پوشش سهام عدالت قرار گیرند و برای مشمولیت لازم است، بنگاه هایی که باید به ازای هر نفر ۱۰ میلیون تومان برای سهام عدالت ارائه می دادند، شناسایی شود.

وی افزود: طبق اصل ۴۴ مصوب شد که چند شرکت به سهام عدالت واگذار شد و اکنون این واگذاری انجام شد و مددجویان بهزیستی و کمیته امداد جزو سهامدار قلمداد شدند.

توکلی با بیان اینکه اصلاحیه روش مستقیم و غیرمستقیم مدیریت در سهام عدالت نیازمند تصویب مجلس شورای اسلامی است، گفت: بنگاه های اقتصادی برای توسعه فرهنگ تعاون باید به بخش غیردولتی و تعاون واگذار شود و مصوبه مجلس شورای اسلامی نیز برآن صحه می گذارد.

رئیس هیئت مدیره شرکت های تعاونی سهام عدالت کشور همچنین درباره سهام عدالت فوت شدگان و تعیین تکلیف سهام عدالت فرزندان تازه متولد شده گفت: برای تعیین تکلیف سهام عدالت فوت شدگان باید طبق قانون و با انحصار وراثت صورت گیرد.

وی گفت: تعیین تکلیف سهام عدالت افراد تازه متولدشده به دلیل سنگ اندازی سازمان خصوصی سازی متوقف مانده است.

کد خبر: ۱۷۸٬۸۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha