۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱
برداشت مرکبات نوبرانه خودزنی است/ راهکارهای مقابله با آفت مگس
در گفتگو با بازار؛

برداشت مرکبات نوبرانه خودزنی است/ راهکارهای مقابله با آفت مگس

ساری- رزاقی، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران به باغداران توصیه کرد از برداشت مرکبات نارس و نوبرانه خودداری کنند و آن را نوعی خودزنی مرکبات شمال دانست.

عبدالرحمن رزاقی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به رسیدن نارنگی های پیش رس خواستار برداشت آن و عرضه به بازار شد و گفت: همچنین به باغداران توصیه می شود که از برداشت های نوبرانه سایر ارقام مرکبات نظیر پرتقال خودداری کنند.

وی با بیان این که هنوز قند مرکبات کامل نیست و ترش مزه است، برداشت این مرکبات نارس را نوعی خودزنی دانست و گفت: وقتی این مرکبات نارس و ترش مزه مصرف می شود، مصرف کننده کمتر به سراغ مرکبات شمال خواهد آمد.

وی با عنوان این که ارقام مرکبات باید قندشان کامل شود، افزود: اکنون زمان برداشت نارنگی است و نارنگی های میان رس نیز در حال رسیدن و عرضه به بازار است.

رزاقی با اشاره به حمله مگس مدیترانه ای به میوه ها و ریزش آن از باغداران خواست تا از جمع آوری این میوه ها خودداری کنند و گفت: لازم است این میوه های جمع آوری و در عمق ۵۰ سانتی متری دفن شود.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران با اظهار این که هنگام برداشت مرکبات به درخت شوک وارد می شود، افزود: لازم است پس از برداشت با عنصر ازت و پتاس درختان محلول پاشی شود.

وی سطح باغات استان را ۱۱۳ هزار هکتار ذکر کرد و گفت: ۱۶ هزار هکتار به نارنگی اختصاص دارد.

کد خبر: ۱۷۸٬۷۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha