۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰
کمبود نیرو، عامل لغو روزانه ۲۲ هزار نوبت پذیرش در بیمارستان‌های انگلیس

کمبود نیرو، عامل لغو روزانه ۲۲ هزار نوبت پذیرش در بیمارستان‌های انگلیس

به رغم تعهدات داده شده دولت انگلیس، بصورت میانگین ۲۰ درصد از نوبت‌های پذیرش بیماران در بیمارستان‌های این کشور به دلیل کمبود نیرو و خدمات درمانی لغو می‌شود.

به گزارش بازار، به رغم تعهد دولت مبنی بر رفع معوقات نظام خدمات درمانی، بیمارستان‌های انگلیس هر روز ۲۲ هزار نوبت را لغو می‌کنند و ۶.۸ میلیون نفر در انگلیس منتظر شروع درمان هستند.

میانگین تعداد لغو روزانه در سال جاری، تا کنون، نسبت به ارقام قبل از همه‌گیری کرونا ۲۰ درصد افزایش داشته است.

این داده‌ها نشان می‌دهد که قرار ملاقات‌های برخی از بیماران چند بار لغو می‌شود.

در سال ۲۰۲۱، ۳۰ هزار و ۲۶۷ وقت ملاقات بیماران، پنج بار یا بیشتر لغو شده است. این رقم در سال ۲۰۱۹، ۱۷ هزار و ۸۸۴ مورد بوده که افزایش ۶۹ درصدی را نشان می‌دهد.

جرمی هانت، وزیر بهداشت پیشین انگلیس گفت: این اعداد سرسام آور هستند و هشدار داد که بدون برنامه جذب نیروی کار، قرارهای ملاقات بیشتری در آینده لغو خواهد شد.

تُریز (Therese) کافی وزیر بهداشت انگلیس هفته گذشته برنامه خود را برای بیماران ارائه کرد و قول داد مدت زمان انتظار بیمار برای درمان کاهش می‌یابد.

حدود ۶.۸ میلیون بیمار در حال حاضر منتظر شروع درمان هستند که بالاترین رکورد در تاریخ تا ماه ژوئیه است.

خانم کافی گفت: ما انتظار داریم که تعداد این قرارهای به تعویق افتاده قبل از کاهش، افزایش یابد، زیرا بیماران بیشتری برای تشخیص و درمان پس از همه‌گیری مراجعه می‌کنند.

دو وزیر قبلی بهداشت انگلیس نیز متعهد شدند که مدت زمان انتظار بیماران برای دریافت خدمات درمانی را کاهش دهند. ساجد جاوید، که در ماه ژوئیه از سمت وزیر بهداشت استعفا داد، گفت: مصمم هستم هر کاری که می‌توانم انجام دهم تا اطمینان حاصل کنم که بیماران در زمان نیاز به درمان دست داشته باشند. در همین حال استیو بارکلی جانشین او گفت پاکسازی معوقات کووید یک اولویت کلیدی است.

ارقام رسمی منتشر شده مرکز اطلاعات بهدشت و مراقبت اجتماعی در انگلیس نشان می‌دهد در سال ۲۰۲۲-۲۰۲۱ از هر ۱۰ (۹.۵ درصد) قرار ملاقات با پزشک (۱۱.۶ میلیون مورد) یک مورد توسط بیمارستان لغو شده است.

اگرچه از سال ۲۰۲۰ بهبودهایی صورت گرفته است، اما تعداد ملاقات‌های سرپایی انجام شده در سال‌های ۲۰۲۲-۲۰۲۱ همچنان پایین‌تر از سطح قبل از همه‌گیری بوده است یعنی ۱۲۲ میلیون و ۳۰۰ هزار مورد در مقایسه با ۱۲۴ میلیون و ۹۰۰ هزار مورد در ۲۰-۲۰۱۹.

کاتلین لیپینسکی، ۶۵ ساله، از ولوین گاردن سیتی، هرتفوردشایر، گفت وقتی متوجه شد برنامه اسکن سرطان او برای دومین بار در تابستان امسال لغو شده گریه کرد.

این مددکار اجتماعی بازنشسته که مبتلا به سرطان پوست است، دو هفته در حال دریافت رادیودرمانی در دانشگاه کالج لندن بود و برای تعیین اینکه آیا درمان موثر بوده است، نیاز به اسکن توموگرافی داشت.

هنگامی که او در ۲۶ ژوئیه به بیمارستان رفت تماسی با او گرفته و گفته شد قرار ملاقاتش لغو شده است. او به دیلی تلگراف گفت: گفتند واحد تصویربرداری ما اشتباه کرده است، کاری نمی‌توانیم انجام دهیم.

یک ماه بعد به او قرار ملاقات دیگری داده شد، که دوباره در آخرین لحظه لغو شد و این بار نیز او در راه بیمارستان بود.

خانم لیپینسکی که از ۱۰ سال و در پی از دست دادن پای خود به دلیل سرطان استخوان، از ویلچر استفاده می‌کند، گفت: من فقط گریه کردم. پس از تلاش‌های ناموفق برای رزرو اسکن خصوصی، او نهایتاً توانست در بیمارستان کالج لندن وقت بگیرد که این وقت هم هشت هفته بعد از وقت اول او بود. او گفت اگر اصرار دخترم نبود کلا منصرف می‌شدم.

یک سخنگوی کالج بابت مشکلات ایجاد شده عذرخواهی کرد و گفت این لغوها بخاطر خرابی دستگاه بوده و این مسئله از کنترل آن‌ها خارج بوده است.

جرمی هانت گفت: این تعداد قابل توجه از لغو قرار ملاقات در بیمارستان‌ها تاحد زیادی به یک چیز مربوط می‌شود و آن کمبود کارکنان است. ما به یک طرح فوری جذب نیروی کار نیاز داریم و بدون پزشکان و پرستاران بیشتر، قرار ملاقات‌های بیشتری در آینده لغو خواهد شد.

کد خبر: ۱۷۸٬۶۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha