۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵
لازمه پویایی صنعت حمل و نقل دریایی فعالیت در بالاترین سطح استانداردهای جهانی است
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان:

لازمه پویایی صنعت حمل و نقل دریایی فعالیت در بالاترین سطح استانداردهای جهانی است

بندرعباس- مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، لازمه پویایی صنعت حمل و نقل دریایی را فعالیت در بالاترین سطح استانداردهای جهانی دانست و گفت: رسیدن به جایگاه کنونی را مرهون تلاش‌های دریانوردان هستیم.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی بنادر و دریانوردی هرمزگان، حسین عباس‌نژاد روز یکشنبه در آیین گرامیداشت روز جهانی دریانوردی اظهار داشت: بزرگداشت این روز با هدف ارائه دستاوردهای صنعت حمل و نقل دریایی و همچنین همگرایی و همراهی دنیا در راستای ارتقای سطح کمی و کیفی فنی این صنعت راهبردی در جهان انجام می‌شود.

وی از دیگر موضوعات مهم برگزاری روز جهانی دریانوردی به قدردانی از دست‌اندارکاران بخش صنعت حمل و نقل دریایی، فرهنگ‌سازی برای حضور جوانان استان به سوی حرفه دریانوردی و استفاده بیشتر از توانمندی بانوان در صنعت حمل و نقل دریایی عنوان اشاره کرد.  

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان تصریح کرد: نخستین مکانی که در تیررس تحریم‌های ظالمانه حمل و نقل دریایی قرار می‌گیرد، صنعت حمل و نقل دریایی است و لازمه پویایی صنعت حمل و نقل دریایی فعالیت در بالاترین سطح استانداردهای جهانی است.

عباس نژاد افزود: یکی از موضوعاتی که همواره صنعت حمل‌ونقل دریایی را به عنوان یکی از شاخص‌ترین الگوهای حمل‌ونقلی در تجارت جهانی دریانوردی مشخص می‌کند، بحث ایمنی و امنیت این صنعت و حجم گسترده کالاهایی است که در دنیا جابه‌جا می‌شود.

وی با بیان اینکه راندمان بالای حمل ونقل از ورود تکنولوژی‌های جدید، نیروی انسانی مطلوب و لجستیک باکیفیت به وجود می‌آید، به شعار امسال روز جهانی دریانوردی با عنوان «استفاده از فناوری‌های جدید برای کشتیرانی سبزتر» ارتقای ایمنی و محیط زیست اشاره کرد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با اشاره به سهم ۹۰ درصدی حمل و نقلی دریایی کشور در توسعه تجارت جهانی گفت: در راستای اهمیت این موضوعات و ضرورت توسعه و تجارت این صنعت، سازمان بنادر و دریانوردی به صورت جدی به موضوع بحث فناوری‌های جدید در صنعت حمل و نقل دریایی و استفاده از شرکت‌های دانش بنیان ورود کرده است.

عباس‌نژاد در این رابطه به موفقیت یک شرکت دانش بنیان ایرانی در دریافت تاییدیه دستگاه پردازش آب توازن کشتی‌ها توسط کمیته تخصصی GESAMP سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) ) اشاره کرد که این یک موفقیت بزرگ برای حمل و نقل دریایی محسوب می‌شود.

وی گفت: همچنین بحث طرح کنترل ترافیک دریایی(  vts) کشور هم در حوزه امکانات سخت افزاری و نرم‌افزاری درحال حاضر توسط سه شرکت دانش‌بنیان ساخته شده است که یک بخشی از آن در بندر انزلی نصب شده و به زودی در بندر شهید رجایی نیز نصب خواهد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان به اجرای طرح‌های جامع بنادر و دریانوردی در حوزه سرمایه‌گذاری در بخش خصوصی اشاره و اضافه کرد: طرح توسعه زیرساخت‌های مسافری و گردشگری دریایی در استان هرمزگان در (بندرگاه هرمز، نخل ناخدا و بندر شهید حقانی) یکی از بزرگترین طرح‌های توسعه سازمان بنادر و دریانوردی است.

عباس‌نژاد ادامه داد: موافقت‌نامه طرح ذکر شده هفته گذشته با حضور استاندار هرمزگان و توسط وزارت راه و شهرسازی، وزارت کشور و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با هدف بهره‌مندی همه جانبه از دریا و ارتقای همکاری برای حفظ و اشاعه فرهنگ مسافری و گردشگریی دریایی و همچنین ارتقای ایمنی ترددهای دریایی به امضا رسید.   

کد خبر: ۱۷۸٬۵۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha