۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۲
امسال تولیدات کشاورزی و باغی رشد مناسبی داشته است
وزیر نیرو:

امسال تولیدات کشاورزی و باغی رشد مناسبی داشته است

وزیر نیرو گفت: باوجود کاهش نزولات آسمانی و مشکل تامین آب کشاورزی، امسال تولیدات کشاورزی و باغی رشد مناسبی داشته و این رشد نشان می‌دهد آب کشاورزی برای امنیت غذایی تامین شده است.

به گزارش بازار، علی اکبر محرابیان عصر یکشنبه پس از پاسخگویی به سوالات نمایندگان در جلسه کمیسیون انرژی مجلس درباره برق دار کردن چاه‌های آب کشاورزی کشور هم افزود: در قانون بودجه امسال، ۲ هزار میلیارد تومان به این امر اختصاص داده شده و وزارت نیرو باوجود آنکه بیشتر این چاه‌ها در نقاط دور افتاده قرار دارند در تلاش است حکم قانون را اجرا کند.

وی توسعه و تقویت نیروگاه‌های تجدید پذیر برق را از اولویت‌های کشور دانست و از تامین و توزیع اعتبارات طرح‌های تجدید پذیر نیروگاهی در شورای اقتصاد خبر داد. محرابیان خاطر نشان کرد: این طرح‌ها با اولویت در حال اجراست و برای بخش صنایع کشور هم برای توسعه این نیروگاه‌ها گام‌های مناسبی برداشته شده است.

وزیر نیرو در ادامه گفت: برای واگذاری نیروگاه‌ها به بخش خصوصی هم وزارت نیرو مطابق اصل ۴۴ قانون اساسی ۸۰ در صد این نیروگاه‌ها را واگذار خواهد کرد و بخشی را هم به موجب مازاد فروش املاک دولت در قانون بودجه امسال می‌فروشد.

وی توسعه و اصلاح شبکه برق کشور را ضروری بر شمرد و توضیح داد که وزارت نیرو براساس قانون بودجه این موضوع را در دستور کار قرار داده است.

وزیر نیرو در پاسخ به سوالی که حاکی از افزایش نرخ آب بهای کشاورزی در سال زارعی جاری و گلایه و نگرانی کشاورزان شده را رد کرد و گفت: این عدد به نام حق النظاره که بر اساس قانون از کشاورزان دریافت می‌شود رقم زیادی نیست و تلاش می‌کنیم با این روندها کشاورزان تشویق شوند به سمت روش‌های مناسب و جدید بهره وری آبیاری و راه‌های جایگزین کشت غرق آبی بروند.
در جلسه عصر یکشنبه کمیسیون انرژی مجلس وزیر نیرو به شماری از سوالات نمایندگان در حوزه برق و واگذاری‌ها پاسخ داد.

کد خبر: ۱۷۸٬۴۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha