۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۸
افزایش تولید میگوی استان بوشهر به ۱۰۰ هزار تن با اجرای شیوه‌های نوین
تا یکسال آینده محقق می‌شود؛

افزایش تولید میگوی استان بوشهر به ۱۰۰ هزار تن با اجرای شیوه‌های نوین

بوشهر- محمدی زاده استاندار بوشهر از افزایش تولید میگوی استان بوشهر به ۱۰۰ هزار تن با اجرای شیوه‌های نوین تا یکسال آینده خبر داد.

احمد محمدی زاده در حاشیه نشست شورای برنامه ریزی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: ایجاد اشتغال پایدار و تامین رفاه و معیشت شهروندان از اساسی‌ترین اولویتهای مسئولان استان است.

وی افزود: اکنون استان بوشهر به یک کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده و در ۱۰ شهرستان استان بوشهر شاهد اجرای طرح‌های مهم عمرانی هستیم.

استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: ایجاد آب شیرین کن‌ها و تکمیل سدهای در دست اجرا و اجرای شبکه های انتقال از مهم‌ترین پروژه های حوزه آب هستند که تمام این پروژه‌ها فعال هستند.

محمدی زاده تصریح کرد: اعتبارات ارزش افزوده استان بوشهر در سال جاری نسبت به سال قبل، رشد ۲۰۰ درصدی داشته و از ۲ هزار میلیارد تومان به ۶ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

استاندار بوشهر یادآور شد: بوشهر در حوزه گردشگری نیز دارای ظرفیت بالایی است و در فصل بهار بیش از ۸ و نیم میلیون گردشگر ایرانی و خارجی وارد استان شده و از اماکن گردشگری و تجاری استان بازدید کردند.

وی بیان کرد: تولید ماهی و میگوی پرورشی در استان رونق خوبی پیدا کرده و با شیوه‌های نوین، شاهد رشد چند برابری برداشت میگو در استان بوشهر هستیم، به گونه‌ای که انتظار داریم میزان برداشت میگو از ۳۲ هزار تن به ۱۰۰ هزار تن در یکسال آینده افزایش یابد.

محمدی زاده گفت: تولید بیش از ۷۵ درصد گاز کشور و ۵۰ درصد محصولات پتروشیمی کشور در این استان نشان دهنده جایگاه بوشهر در حوزه انرژی است و باید استفاده بهینه را از این پتانسیل ببریم.

کد خبر: ۱۷۸٬۴۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha