۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۶
واگذاری سند ۵۶۹ هکتار از اراضی مازاد دولتی

واگذاری سند ۵۶۹ هکتار از اراضی مازاد دولتی

معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن گفت: سند ۵۶۹ هکتار دیگر از زمین مازاد دستگاه‌های دولتی متعلق به ۸ استان در هفته جاری به نام وزارت راه و شهرسازی صادر خواهد شد.

به گزارش بازار، تقی رضایی افزود: روزانه جلساتی به صورت وبیناری برای تعیین تکلیف سند زمین‌های مازاد دستگاه‌های دولتی برگزار می‌شود که طی دیروز و امروز واگذاری زمین‌های ۸ استان بررسی شده است.

وی گفت: قرار است سند این زمین‌ها بعد از برطرف شدن مشکلات ثبتی در استان‌ها به نام دولت صادر شود.

رضایی مشکلات پیش رو برای صدور را مخالفت برخی دستگاه‌ها برای ثبت سند برشمرد و افزود: این دلیل در جلسه موجه دانسته نشده بنابراین باید سند زمین‌های دستگاه‌های مزبور به نام دولت صادر شود.

وی با اشاره به اینکه نسبت به روز گذشته رقمی به زمین‌های سنددارشدن اضافه نشده است، گفت: جلسات بررسی مشکلات و چالش‌های زمین‌های مازاد برای صدور سند به اسم دولت ادامه می‌یابد تا ۶ هزار و ۶۰۰ هکتار زمین شناسایی شده سنددار شود.

معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن افزود: رئیس سازمان ثبت کشور مسئولان حدنگار دفاتر ثبتی استان‌ها را مکلف کرد در شناسایی زمین‌های مازاد به سازمان ملی زمین ومسکن کمک کند.

وی ادامه داد: سازمان ملی زمین ومسکن اطلاعات اراضی مازاد دستگاه‌های دولتی را در اختیار ندارد بنابراین یا باید از سامانه سادا (سامانه جامع اموال دستگاه‌های اجرایی) وزارت اقتصاد و یا مسئولان حدنگار سازمان ثبت اسناد و املاک دریافت کند.

رضایی گفت: بعداز سنددارشدن ۶ هزار و ۶۰۰ هکتار زمین شناسایی شده نوبت به صدور سند زمین‌هایی می‌رسد که حدنگاران ثبتی، اراضی مازاد معرفی شده را به نام وزارت راه و شهرسازی کنند تااین زمین‌ها در طرح ملی مسکن استفاده شود.

وی افزود: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همکاری خوبی را برای صدور سند در روزهای اخیر آغاز کرده، اما آنچه برای دولت مهم است انتقال و صدور سند است که امیدواریم گزارش پیشرفت سنددارکردن اراضی مازاد دولتی را ارایه کنیم.

معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن در پاسخ به اینکه کدام دستگاه در انتقال سند زمین‌های مازاد دستگاه ۸‌های دولتی پیش قدم شدند، گفت: هیچ دستگاهی پیش قدم نیست و ما به صورت یک طرفه پیگیری می‌کنیم تا سازمان ثبت اسناد واملاک سند این زمین‌ها را به نام دولت (راه و شهرسازی) صادرکند.

وی افزود: ۵۶۹ هکتار اراضی که در هفته جاری قرار است ۸ استان به نام دولت واگذار کنند شامل وزارت جهادکشاورزی، آموزش و پرورش، علوم، بهداشت، ورزش و جوانان و تعاون می‌شود.

کد خبر: ۱۷۸٬۴۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha