۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۵
آب مورد نیاز بخش کشاورزی تأمین شد
سخنگوی صنعت آب کشور:

آب مورد نیاز بخش کشاورزی تأمین شد

قاسم‌زاده، سخنگوی صنعت آب گفت: طرح جهاد آبرسانی با هدف تأمین آب مطمئن و پایدار برای روستاها طراحی و به مرحله اجرا درآمده است.

به گزارش بازار، فیروز قاسم‌زاده روز یکشنبه در نشست خبری افزود: طرح جهاد آبرسانی زیرساخت‌های تأمین آب پایدار و مطمئن در روستاهای هدف را توسعه می‌دهد تا مردم این روستاها به آب سالم و پایدار دسترسی داشته باشند.

وی ادامه داد: این طرح تا کنون در کل کشور ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که البته در برخی استان‌ها بین ۱۷ تا ۱۸ درصد و در برخی استان‌ها بیش از ۷۵ درصد پیشرفت دارد.

سخنگوی صنعت آب خاطرنشان کرد: از ابتدای طرح که از ابتدای دولت سیزدهم شروع شده تا کنون حدود ۶۰۰ روستا وارد شبکه آب مطمئن شده‌اند.

قاسم‌زاده به شرایط بارشی کشور در پاییز امسال اشاره کرد و خواستار آن شد تا مردم در پاییز امسال هم نسبت به رعایت الگوی مصرف جدی باشند.

وی ادامه داد: مردم در تابستان مشارکت خوبی با صنعت آب داشتند و رعایت الگوی مصرف خانگی به‌خوبی رعایت شد.

سخنگوی صنعت آب افزود: پاییز امسال در کلان‌شهر تهران با وجود کاهش دما و خنک شدن هوا میزان مصرف آب همچنان بالا است؛ لذا ضروری است مردم همچنان با صنعت آب همکاری در رعایت الگوی مصرف داشته باشند.

قاسم‌زاده گفت: اکنون یک سال کم آب را پشت سر گذاشته‌ایم و وارد سال کم آب دیگری شده‌ایم که باید رعایت کرد.

وی خاطرنشان کرد: در دو سال آبی گذشته شرایط کم‌آبی را دنبال کردیم به طوری که رودخانه‌های آبی کاهش قابل توجهی داشتند و کم آبی‌ترین سال‌های آبی را داشتیم.

سخنگوی صنعت آب افزود: با این حال استان‌هایی بودند که بالای ۳۰ درصد کاهش بارندگی داشتند که شامل استان‌های ایلام، کرمانشاه، سمنان، همدان، زنجان و خوزستان بودند.

قاسم‌زاده گفت: پایتخت نیز کاهش ۲۶ درصدی بارندگی را داشت و تنها سه استان سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان بارندگی مثبت داشتند.

وی در باره توسعه طرح‌های فاضلاب در استان خوزستان و شهر اهواز ادامه داد: طرح‌های خوبی در استان خوزستان آغاز شده و شهر اهواز تبدیل به کارگاه ساخت شده است.

سخنگوی صنعت آب خاطرنشان کرد: طرح توسعه فاضلاب در شهر اهواز یک سابقه ۳۰ساله دارد که در طی این ۳۰ سال درصد پیشرفت طرح ۳۰ درصد بود؛ اما در یک سال دولت سیزدهم میزان پیشرفت طرح به ۵۰درصد نزدیک شده است.

قاسم‌زاده در باره تخصیص آب به صنعت گفت: بخش صنعت نیاز به آب تصفیه شده ندارد و آب موردنیاز از منابع پساب فاضلاب و یا آب‌های غیرمتعارف و یا طرح‌های انتقال آب تأمین می‌شود.

وی ادامه داد: تخصیص از آب دریا به صنعت نیز برنامه‌های آن تدوین شده و در حال تدوین سندهای لازم برای این کار هستیم.

سخنگوی صنعت آب در باره وضعیت تأمین آب برای بخش کشاورزی افزود: امسال به وجود کاهش بارش‌ها و شرایط منابع آبی آب موردنیاز بخش کشاورزی تأمین شد به‌گونه‌ای که در برخی محصولات استراتژیکی با رشد محصولات روبرو شدیم.

قاسم‌زاده در باره شرایط تأمین آب شرب خاطرنشان کرد: اولویت نخست تأمین آب شرب است و برای آن اقدام‌های لازم انجام شده و می‌شود.

وی گفت: برای طرح تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی سیاست‌گذاری‌های خوبی در دولت سیزدهم انجام شده و اعتبارات این بخش تقویت شده است.

سخنگوی صنعت آب ادامه داد: امسال در طرح تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی ۲ برابر پارسال هدف‌گذاری شده است.

قاسم‌زاده از پیشرفت طرح کنتورهای هوشمند خبر داد و خاطرنشان ساخت: ظرفیت‌هایی قانونی خوبی برای این طرح ایجاد شده است و طرح‌ها به جد در حال پیگیری است.

کد خبر: ۱۷۸٬۳۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha