۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۹
جنگل هیرکانی از مسیر استاندارد پیمایش گردشگری محروم است
در گفتگو با بازار؛

جنگل هیرکانی از مسیر استاندارد پیمایش گردشگری محروم است

ساری- شالیکار، فعال صنعت گردشگری در مازندران گفت: جنگل های هیرکانی شمال از داشتن مسیر استاندارد پیمایش گردشگری محروم است.

سجاد شالیکار در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان این که مازندران در تراز بین المللی از مواهب و جاذبه های گردشگری بهره مند است، افزود: این درحالیست که در دوران کرونا بسیاری از بخش های گردشگری تعطیل شده بود.

وی با اظهار این که گردشگری مازندران در حوزه بین الملل حرف های زیادی دارد، افزود: حضور در نمایشگاه های بین المللی می تواند در معرفی جاذبه های این بخش تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی با عنوان این که برنامه عملیاتی برای حوزه گردشگری وجود ندارد، گفت: مازندران دارای مسیرهای گردشگری متنوعی است و اقامتگاه متنوع بومگردی در مسیرهای استان فعال شده است.

شالیکار جنگل های هیرکانی را از جمله جاذبه های گردشگری در استان ذکر کرد و گفت: متاسفانه حتی دو واحد بومگردی استاندارد در استان وجود ندارد و این ناشی از آن است که بسیاری از ضوابط در آن رعایت نشده و نیازمند بازنگری است.

این فعال حوزه گردشگری یادآور شد: همراه نبودن جامعه محلی از موانع توسعه گردشگری به شمار می رود و این سبب شده هنوز در مسیر گردشگری قرار نگیریم.

وی افزود: خیلی از گردشگری مزرعه صحبت می شود ولی با آن فاصله زیادی داریم و علاوه برآن مسیر پیمایش گردشگری جنگل استاندارد در استان وجود ندارد و از مسافر و گردشگر چیزی جز تخریب عاید ما نمی شود.

کد خبر: ۱۷۸٬۳۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha