۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۰
نمایشگاه دانش بنیان کشاورزی در تهران

نمایشگاه دانش بنیان کشاورزی در تهران

شرکت‌های دانش بنیان فعال در بخش کشاورزی دستاوردهای خود را در در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دادند.

به گزارش بازار، دوره نمایشگاه نانو فناوری در حالی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران و با حضور صدها شرکت دانش بنیان در حال برگزاری است که تنها ۹ شرکت دانش بنیان فعال در بخش کشاورزی در این نمایشگاه حضور دارند.

این شرکت‌ها در قالب کمیته راهبردی ستاد نانو در وزرات جهاد کشاورزی حضور دارند که دستاوردهای خود را در معرض دید علاقمندان قرار داده اند.

به گفته دبیر کمیته نانو در وزرات جهاد کشاورزی، تعداد شرکت‌های فعال دانش بنیان در عرصه کشاورزی نسبت به حوزه‌های دیگر بسیار کمتر است و تنها ۲۰ شرکت در زمینه‌های مختلف کشاورزی فعالیت می‌کنند.

جهانشاهی افزود: طبق برنامه توسعه تا سال ۱۴۰۴ باید تعداد شرکت‌های دانش بنیان در بخش کشاورزی به ۲۵۰ شرکت فعال برسد.

وی تاکید کرد:حضور و تاثیر شرکت‌های دانش بنیان در حوزه کشاورزی بسیار زیاد است و از تولید کود، سموم و ریز مغزی‌ها گرفته تا بحث آب و نگهداری مواد غذایی و موضوعات دیگر را شامل می‌شود.

صالحی جوزانی رئیس پژوهشگاه بیوتکنولوژی کشاورزی نیز با اشاره به اجرای ۴۰ طرح تحقیقاتی در این موسسه گفت: ۱۸ فناوری قابل تجاری سازی در این تحقیقات به ثمر نشسته و ما به دنبال واگذاری ان به شرکت‌های واجد شرایط برای تولید محصول نهایی و عرضه به بازار هستیم.

ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی نیز در بازدید از نمایشگاه شرکت‌های دانش بنیان با اشاره به حمایت‌ها از شرکت‌های دانش بنیان گفت: برای اینکه شرکت‌های دانش بنیان بتوانند بازار پیدا بکنند، در بخش حمایت‌ها از بانک کشاورزی تسهیلات کم بهره به این شرکت‌ها می‌دهیم تا حوزه‌های گلخانه‌ها، شیلات و دامپروری بتوانند از محصولات تولیدی این شرکت‌ها استفاده کنند.

در این نمایشگاه شرکت‌های دانش بنیان فعال در بخش کشاورزی محصولاتی، چون افت کش‌ها، کود و ریزمغزی‌های زیستی؛ فناوری‌های افزایش ماندگاری مواد غذایی و محصولات تولید شده از ضایعات محصولات کشاورزی را عرضه کردند. همچنین تولید مواد آرایشی و بهداشتی، با استفاده از فناورزی نانو، عرضه اسپری‌های افزایش ماندگاری مواد غذایی و ده‌ها محصول دیگر از جمله محصولات عرضه شده در این نمایشگاه است.

کد خبر: ۱۷۸٬۳۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha