۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۶
اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارهای کردستان/ ۷ محصول زراعی تحت پوشش قرار می‌گیرند
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان:

اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زارهای کردستان/ ۷ محصول زراعی تحت پوشش قرار می‌گیرند

سنندج- اسکندری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان از اجرای طرح جهش تولید در ۵۹۱ هزار هکتار از دیم زارهای این استان طی سال زراعی جاری خبر داد.

پیمان اسکندری در گفتگو با خبرنگار بازار ضمن اشاره به طرح های سازمان جهاد کشاورزی در راستای حمایت از تولید در بخش کشاورزی، بیان کرد: ارتقاء تولید در بخش های مختلف کشاورزی به ویژه در حوزه کشت دیم یکی از اولویت های سازمان جهاد کشاورزی است.

وی با اشاره به وضعیت کشت دیم در بخش زیادی از مزارع استان کردستان، افزود: برنامه ریزی در راستای بهبود وضعیت کشت و همچنین توجه به اقدامات مختلف برای رشد و افزایش تولید در طی چند سال اخیر در دستور کار قرار گرفته و در همین راستا این طرح طی سال جاری نیز ادامه خواهد داشت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان ضمن اشاره به اجرای طرح جهش تولید در دیم زارهای استان، گفت: بر اساس برنامه ابلاغی در سال زراعی جاری، حدود ۵۹۱ هزار هکتار از دیم زارهای استان زیر پوشش طرح جهش تولید قرار می گیرد.

وی به اقدامات و فعالیت های این بخش اشاره کرد و یادآور شد: بر اساس برنامه ابلاغی از سوی وزارت در سال جاری هفت محصول زراعی تحت پوشش حمایت های طرح جهش تولید در دیم زارهای استان کردستان کشت می شود.

اسکندری افزود: تلاش ما کشت گندم در سطح ۳۱۹ هزار هکتار، جو ۱۱۸ هزار هکتار، نخود ۴۹ هزار هکتار، دانه های روغنی ۵۹ هزار هکتار و گیاهان دارویی در سطح شش هزار هکتار خواهد بود.

وی با بیان اینکه افزایش عملکرد و پایداری تولید، هدف اصلی طرح جهش تولید در دیمزارهای استان است، اضافه کرد: در سال گذشته مزارع زیر پوشش طرح جهش تولید در گندم زارها ۲۷ درصد و در زراعت نخود ۳۹ درصد افزایش عملکرد نسبت به مزارع دیگر داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: در سال زراعی گذشته ۴۹۹ هزار هکتار از اراضی زراعی استان زیر پوشش این طرح بوده که نتایج مثبت و قابل قبولی در این مزارع به دست آمده است.

وی با اشاره به تسهیلات ارزان قیمت طرح جهش تولید برای خرید ادوات کشاورزی در استان، افزود: پارسال ۳۰۰ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت برای خرید ۳۸۰ دستگاه ادوات کشاورزی در استان پرداخت شد در سال زراعی جاری هم ۴۱ دستگاه ادوات کشاورزی با اعتباری بیش از ۳۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به کشاورزان استان تحویل داده شده است.

اسکندری با اشاره به افزایش سطح اراضی تحت پوشش طرح جهش تولید در استان، یادآور شد: برای پیشبرد بهتر امور و نظارت دقیق تر بر اجرای کامل طرح در استان از پتانسیل سازمان نظام مهندسی کشاورزی و کارشناسان عضو این سازمان در امر اجرا و نظارت بر طرح استفاده خواهیم کرد.

وی در پایان گفت: طرح جهش تولید با همکاری ستاد فرمان اجرایی امام (ره) امسال هم در سطح پنج میلیون هکتار از اراضی دیم کشور با ارائه خدماتی همچون آموزش های رایگان، تامین بذر، کود، سم و نهاده اجرایی می شود.

کد خبر: ۱۷۸٬۲۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha