۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲
کیوی مازندران ارزآور است/صادرات هوایی گل وگیاه
معاون وزیر جههاد کشاورزی:

کیوی مازندران ارزآور است/صادرات هوایی گل وگیاه

ساری- معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت:مرکبات و کیوی مازندران به دلیل ارزآوری در سبد صادراتی کشور قرار دارد.

به گزارش بازار به نقل از جهاد کشاورزی مازندران، مهدی برومندی گفت: مازندران از جمله استان‌هایی است که در امنیت غذایی کشور به ویژه در بخش‌های باغبانی، زراعت، دام و طیور و شیلات نقش بسیار پررنگی دارد و در صف اول امنیت غذایی کشور قرار دارد.

وی با بیان این که مازندران در حوزه باغبانی یکی از استان‌های مهم کشور است که ۵۰ درصد مرکبات و کیوی کشور در این استان تولید می‌شود، افزود: این ۲ محصول جزو محصولاتی است که در سبد صادراتی کشور قرار دارد و ارز آور است.

برومندی به اهمیت برداشت به موقع کیوی و مرکبات در مازندران اشاره کرد و با تاکید بر این که وزارت جهاد کشاورزی به عنوان سیاست‌گذار و حامی تولیدکننده در کنار آنان قرار دارد، گفت: وزارت جهاد کشاورزی هم در مصرف داخل کشور و هم خارج کشور به عنوان کالای صادراتی از تولیدکنندگان حمایت جدی دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی بیان کرد: شورای قیمت‌گذاری در وزارت جهاد کشاورزی مستقر است و حمایت‌ و سیاست‌گذاری لازم را در جهت حمایت از تولیدکنندگان بویژه در بحث مرکبات و کیوی انجام داده است.

وی اضافه کرد: محصولات باغبانی به ویژه مرکبات و کیوی جزو محصولات صادراتی است و تابع عرضه و تقاضا است و بیش از نیاز داخل تولید می‌کنیم و همه ساله بازار تنظیم کننده قیمت است و کشورهای هدف صادراتی درخواست این محصولات را دارند و بر این اساس قیمت پایه صادراتی گذاشته می‌شود.

برومندی با اشاره به این که همه ساله از پنج میلیون تن مرکبات که در کشور تولید می‌شود ،۲۵۰ هزار تن صادرات می‌شود، گفت : برای نخستین بار تفاهم نامه صادرات مرکبات، پرتقال و لیموشیرین با چین امضا شد و محدودیتی نداریم و در حال برنامه ریزی برای صادرات این محصولات هستیم.

وی افزود: با جدیت به دنبال صادرات محصولات کشاورزی از بندر امیرآباد هستیم و این موضوع را در جلسه قرارگاه دیپلماسی غذایی وزارت جهاد کشاورزی مطرح و پیگیری خواهیم کرد و صادرات گل و گیاه از مازندران با راه‌اندازی صادرات هوایی می‌تواند رونق خوبی داشته باشد و با پروازهای هوایی این مهم محقق شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی گفت: تولید نهال گواهی‌شده در استان مازندران یک موضوع مهمی است که به آن پرداخته و ۴۰ میلیارد تومان برای این کار اختصاص داده شد.

کد خبر: ۱۷۸٬۱۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha