۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۶
«منطقه آزاد» اقتصاد مازندران را متحول می‌کند/ ایجاد هلدینگ ثروت آفرینی
معاون استاندار مازندران:

«منطقه آزاد» اقتصاد مازندران را متحول می‌کند/ ایجاد هلدینگ ثروت آفرینی

ساری - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران با اشاره به تصویب منطقه آزاد استان گفت: این منطقه تحولی شگرف و جهش در اقتصاد استان ایجاد می‌کند.

حسن خیریان پور در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به تصویب منطقه آزاد مازندران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این طرح با حمایت و پیگیری های استاندار و تلاش مضاعف نمایندگان استان مصوب شد و مازندران به یکی از آرزوهای دیرینه خود رسیده است.

وی بابیان اینکه منطقه آزاد تحول شگرفی در اقتصاد ایجاد در ابعاد مختلف ایجاد خواهد کرد، افزود: باید از ظرفیت منطقه آزاد در سال جهش تولید بهره گیری کنیم.

معاون استاندار مازندران با اظهار اینکه یکی از محورهای جهش تولید صنایع دستی است، گفت: برای تامین منابع مالی برای توسعه این بخش باید از سرمایه های خرد، بخش خصوصی و ارائه تسهیلات بهره گرفت.

خیریان پوربا اظهار اینکه باید در راستای اصلاح فرایندها در حوزه گردشگری و صنایع دستی برنامه ریزی کنیم، گفت: اگر فردی بخواهد اقدامات و سرمایه گذاری در حوزه بومگردی، ایجاد هتل، مهمانپذر داشته باشند فرایند صدور مجوزها باید تسهیل شود.

وی یکی از ظرفیت های استان را هلدینگ ثروت آفرینی بیان کرد و گفت: هلدینگ ثروت آفرینی در سطح استان شکل گرفت و یکی از محورهای مهم سرمایه گذاری، حوزه گردشگری بوده که سرلوحه این هلدینگ قرار دارد.

معاون استاندار مازندران با اظهار اینکه شرکت های مربوط به گردشگری در سطح استان باید فعالانه تر عمل کنند، افزود: با تعداد زیادی از کشورها تفاهمنامه در حوزه های مختلف از جمله گردشگری و صنایع دستی تفاهمنامه داریم که باید این قراردادها بازنگری و به روزرسانی شود.

خیریان پور، وجود سه بندر، فرودگاه فعال، زیباترین و طولانی ترین ساحل در شمال کشور، اتصال به ریل سراسری راه آهن را از جمله مزیت های توسعه استان برشمرد و گفت: این زیرساخت ها می تواند جهشی در حوزه گردشگری ایجاد کند و باید از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در حوزه صنایع دستی بهره گیری کنیم.

کد خبر: ۱۷٬۸۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha