۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
۱۲۶۰ میلیارد ریال در حوزه گردشگری مازندران سرمایه‌گذاری شد
رئیس سازمان برنامه و بودجه مازندارن:

۱۲۶۰ میلیارد ریال در حوزه گردشگری مازندران سرمایه‌گذاری شد

ساری - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران میزان سرمایه‌گذاری جذب شده در حوزه گردشگری استان را در سال گذشته هزار و ۲۵۸ میلیارد ریال اعلام کرد.

مفید غلامی راد در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه سهم ما از درآمد گردشگری خارجی مطلوب نیست، درباره سرمایه گذاری جذب شده در مازندران گفت: میزان سرمایه گذاری جذب شده در سال ۹۷ در استان ۹۸۵ میلیارد ریال بوده است.

وی با اشاره به اینکه میزان سرمایه گذاری جذب شده در حوزه میراث فرهنگی در سال قبل به هزار و ۲۵۸ میلیارد ریال رسیده است، ادامه داد: در شاخص صنایع دستی نیز اتفاقات خوبی نظیر برندسازی در حوزه صنایع دستی رخ داد و سال ۹۷ حدود ۱۳ پروژه و در سال گذشته ۱۷ پروژه برند سازی در استان اجرا شده است.

غلامی راد میزان صادرات صنایع دستی استان در سال ۹۷ را حدود ۱.۸ میلیون دلار و در سال گذشته ۲.۲۵ میلیون دلار اعلام کرد و گفت: بازارچه های صنایع دستی از جمله نیازهای استان به شمار می رود که این بازارچه در محمودآباد در دست ساخت است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه مازندران به ظرفیت برنامه ششم اشاره و اضافه کرد و گفت: عمومی سازی واحدهای اقامتی دستگاه های دولتی مسئله مهمی است که باید به ان توجه شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر عمده واحدهای اقامتی کنار ساحل مربوط به دستگاه های دولتی به عنوان بزرگترین مانع فراروی گردشگری به شمار می ورد.

غلامی را با بیان اینکه همه دستگاه ها در کنار ساحل واحدهای اقامتی دارند که مانع مهمی به شمار می رود، گفت: طبق قانون دستگاه های دولتی از هرگونه احداث و نگهداری واحدهای اقامتی منع شده است.

کد خبر: ۱۷٬۷۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha