۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۸
فعالیت بیش از ۷۵ هزار واحد صنعتی و معدنی در کشور

فعالیت بیش از ۷۵ هزار واحد صنعتی و معدنی در کشور

براساس آخرین گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، ۷۵ هزار و ۳۷۵ واحد فعال صنعتی و معدنی در کشور تا پایان تیر ۱۴۰۱ به ثبت رسیده است.

به گزارش بازار، گزارش عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت از عملکرد چهار ماهه نخست ۱۴۰۱ در بخش صنعت و معدن نشان می‌دهد، از مجموع واحدهای تولیدی فعال در کشور، تعداد ۷۳ هزار و ۱۰۰ واحد تولیدی و خدماتی صنعتی و معدنی در ۳۱ استان کشور مشغول به فعالیت می‌باشند و ۲ هزار و ۲۷۷ واحد فعال صنعتی و معدنی نیز متعلق به ۸ منطقه آزاد و ویژه اقتصادی است.

بر اساس این گزارش، استان‌های تهران، اصفهان و خراسان رضوی به ترتیب با ۹ هزار و ۱۴۸؛ ۸ هزار و ۸۸۶ و ۵ هزار و ۵۱۰ فقره، بیشترین واحدهای تولیدی و خدماتی صنعتی و معدنی فعال را در خود جای داده اند و استان‌های خراسان جنوبی، ایلام و کهگیلویه و بویراحمد نیز به ترتیب با ۳۵۸، ۴۷۸ و ۵۲۸ فقره، کمترین تعداد واحدهای صنعتی و معدنی را دارند.

در این گزارش، میزان اشتغال واحدهای صنعتی و معدنی فعال در کشور نیز ۲ میلیون و ۶۹۲ هزار و ۴۲۲ نفر اعلام شده است که از میزان ۲ میلیون و ۵۵۱ هزار و ۴۰۱ نفر در واحدهای صنعتی و معدنی ۳۱ استان کشور فعالیت دارند و اشتغال در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیز ۱۴۱ هزار و ۲۱ نفر برآورد شده است.

همچنین براساس این گزارش، بیشترین واحدهای صنعتی و معدنی فعال مربوط به فعالیت‌های ساخت مواد و محصولات شیمیایی، صنایع غذایی و آشامیدنی و محصولات از لاستیک و پلاستیک به ترتیب با ۱۵ هزار و ۷۷۴؛ ۸ هزار و ۳۵۲ و ۷ هزار و ۶۱۳ فقره است و رسته فعالیت‌های جمع آوری، تصفیه و توزیع آب، تولید انرژی به ترتیب با ۲ و ۱۲ فقره، کمترین واحدهای صنعتی فعال را دارند.

کد خبر: ۱۷۷٬۹۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha