۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
۹ هزار و ۹۹۵ تن بذر گندم و جو در مزارع قزوین تولید می‌شود
معاون سازمان جهاد کشاورزی قزوین:

۹ هزار و ۹۹۵ تن بذر گندم و جو در مزارع قزوین تولید می‌شود

قزوین - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: امسال ۹ هزار و ۹۵۰ تن بذر گندم و جو در استان تولید می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان قزوین، مجید اسماعیلی در پنجمین جلسه کمیته فنی بذر استان که با حضور همه شرکت‌های پیمانکار و اعضا جلسه برگزار شد، اظهار کرد: از این میزان بذر تولیدی هشت هزار و ۱۵۰ تن بذر گندم آبی و دیم و یک هزار و ۸۰۰ تن بذر جو آبی و دیم است.

وی افزود: بذور استاندارد تولید شده برای کشت در سال زراعی آینده بین کشاورزان توزیع می‌شود.

اسماعیلی به مبارزه با آفات و بیماری‌های گندم اشاره کرد و گفت: بر اساس آخرین یافته‌ها در مبارزه با بیماری‌ها؛ اگر بتوان سه برگ انتهایی گندم را در مزارع کشاورزی حفظ کرد ۷۰ تا ۸۰ درصد عملکرد این محصول بهتر خواهد شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: مشکل اصلی شیوع علف‌های هرز در مزارع کشاورزی است که با توجه به بارندگی‌های اخیر بیشتر شده است.

اسماعیلی اضافه کرد: در حال حاضر مبارزه با علف‌های هرز در مزارع آبی گندم در سطح ۳۶ هزار هکتار انجام شده اما در مزارع دیم رقم بسیار ناچیزی انجام شده که بایستی توجه ویژه ای به آن شود.

وی خاطر نشان کرد: در آفت سن گندم ۴۷ هزار هکتار مبارزه با سن مادر به استان ابلاغ شده که تاکنون ۱۲ هزار هکتار در سطح مزارع کشاورزی استان انجام شده است.

اسماعیلی گفت: در بحث ثبت نام در سامانه پهنه بندی کشاورزی تاکنون مشخصات گندمکاران آبی و کلزاکاران ثبت شده اما مشخصات گندمکاران دیم هنوز تکمیل نشده که شهرستان‌های تابعه بایستی نسبت به تکمیل و ثبت نام کشاورزان در سامانه اقدام کنند.

کد خبر: ۱۷٬۷۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha