۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶
«صندوق وقف» در بورس تشکیل می شود

«صندوق وقف» در بورس تشکیل می شود

صندوق وقف در بورس به منظور تحقق وقف پول در بازار از منظر ملاحظات فقهی تشکیل می شود.

بازار؛ گروه بورس: صندوق وقف در بورس به منظور تحقق وقف پول در بازار از منظر ملاحظات فقهی تشکیل می شود. این صندوق به منظور توسعه فعالیت‌های وقف در بازار سرمایه عملیاتی شده به همین دلیل پیشنهاد راه‌اندازی «صندوق وقف» در بازار سرمایه در جلسه اخیر کمیته فقهی مورد بررسی قرار گرفت.

کمیته فقهی در نهایت اینگونه به جمع‌بندی رسید که در بازار سرمایه وقف پول قابل اجرا و تاسیس صندوقی به منظور تحقق وقف پول در بازار از منظر ملاحظات فقهی امکان‌پذیر است. پس از اخذ مجوزهای لازم و تاسیس صندوق وقف، افرادی که قصد مشارکت در فعالیت‌های خیرخواهانه از محل وقف را دارند، از طریق خرید واحدهای صندوق، پول خود را وقف می‌کنند و این پول‌ها به عنوان اموال موقوفه توسط متولی به گونه‌ای سرمایه‌گذاری می‌شود تا عواید حاصل از سرمایه‌گذاری در راستای نیات واقفان صرف شود.

افراد بسیاری تمایل به مشارکت در امر وقف دارند، اما امکان وقف املاک و مستغلات برای آنها امکان‌پذیر نیست، براین اساس، پیشنهاد شده تا از طریق ظرفیت‌های نهادهای مالی در بازار سرمایه امکان مشارکت دادن افراد با سرمایه‌های اندک با سرمایه گذاری در صندوق وقف فراهم شود. در آینده احتمالا صندوق‌های وقف مختلفی تشکیل خواهد شد که برای نیایتی همچون مدرسه‌سازی، ساخت بیمارستان، تهیه جهزیه، سرپرستی ایتام، توسعه مساجد و امکان متبرکه و سایر موارد از این قبیل را پوشش ‌دهد.

کد خبر: ۱۷۷٬۸۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha