۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱
بخش خصوصی ۱۲۰میلیارد تومان در دو پروژه نیروگاه برق آبی مرکزی سرمایه‌گذاری کرده است
وزیر نیرو؛

بخش خصوصی ۱۲۰میلیارد تومان در دو پروژه نیروگاه برق آبی مرکزی سرمایه‌گذاری کرده است

اراک- وزیر نیرو گفت: ۱۲۰میلیارد تومان در دو پروژه نیروگاه برق آبی مرکزی توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است.

به گزارش خبرنگار بازار، رضا اردکانیان صبح سه شنبه در مراسم بهره برداری ویدئو کنفرانسی از طرح‌های صنعت آب وبرق در استان مرکزی با اشاره به افتتاح نیروگاه برق‌آبی محلات و نیروگاه ۴.۸ مگاوات برق آبی با سرمایه‌گذاری ۱۲۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی اظهار داشت: طی سال گذشته ۲۲۷ پروژه با سرمایه گذاری ۳۳ هزار و ۴۳۵ میلیارد تومان در صنعت آب وبرق در سراسر کشور در قالب پویش هر هفته الف ب ایران به بهره برداری رسیده است.
وی با بیان اینکه این دو پروژه با همکاری دو استان قم و مرکزی به مرحله اجرا در آمده اند افزود: در سال جهش تولید نیز ۲۵۰ پروژه با مجموع اعتبار ۵۰ هزار میلیارد تومان در قالب طرح‌های صنعتی به اجرا در خواهد آمد.
اردکانیان بیان داشت: تولید انرژی پاک و کاهش گازهای گلخانه‌ای و اشتغالزایی غیر مستقیم تأثیر به سزایی است که افتتاح این طرح‌ها خواهند داشت که از ابتدای امسال تا کنون طرح‌هایی در استان‌های تهران، ایلام و مرکزی به بهره برداری رسیده و هفته آینده هم طرح‌های صنعت آب وبرق استان سیستان وبلوچستان به بهره برداری می‌رسد.

وزیر نیرو عنوان داشت: با توجه به وضعیتی که در تابستان با آن مواجه هستیم، پروژه‌ها سهم عمده‌ای در کاهش اوج بار دارند و می توانند در توسعه انرژی به ویژه صنعت و فعالیت‌های تولیدی محلی هم تاثیرگذار باشند.

بر اساس این گزارش این طرح‌ها در دوره ساخت به‌طور میانگین برای هر ساختگاه، ۵۰ نفر اشتغال مستقیم و برای ۱۵۰ نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد کرده است، همچنین در دوره بهره‌برداری این طرح‌ها نیز برای هر ساختگاه، ۱۰ نفر اشتغال مستقیم و برای ۳۰ نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد خواهد شد و این نیروگاه‌ها به ترتیب با ظرفیت تولید انرژی سالیانه به میزان ۲۵ هزار مگاوات ساعت و ۴۰ هزارمگاوات ساعت با هدف افزایش پایداری شبکه، اصلاح ولتاژ و تولید انرژی پاک اجرا شده‌اند.
کد خبر: ۱۷٬۷۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha