۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
اصرار بانک مرکزی بر کاهش تسهیلات در شرایط کرونایی
نماینده منتخب مجلس یازدهم انتقاد کرد

اصرار بانک مرکزی بر کاهش تسهیلات در شرایط کرونایی

آصفری، نماینده منتخب مجلس یازدهم با تأکید بر اینکه دولت باید بسته های حمایتی را در اختیار کارگران قرار دهد گفت: متاسفانه تأکید بانک مرکزی بر کاهش تسهیلات مشکلات کارفرمایان و کارگران را بیشتر کرده است.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، محمد حسن آصفری نماینده منتخب مجلس یازدهم، بیان کرد: نزدیک به سه ماه از ورود کرونا به ایران می گذرد و آسیب های زیادی در این مدت به آحاد جامعه به ویژه اقشار آسیب پذیر وارد شده است.

وی افزود: با وجود تورم بالای ۴۴ درصدی و اذعان خود مرکز پژوهش های مجلس و دولت به اینکه دریافت حقوق زیر سه میلیون تومان زیر خط فقر محسوب می شود و اکثریت کارگران نیز در خانه های اجاره ای زندگی می کنند و وسیله نقلیه هم ندارند اما دولت حقوق کارگر را فقط ۲۰ درصد افزایش داد و کارگران هم همچنان زیر ۲ میلیون تومان حقوق می گیرند.

نماینده منتخب مجلس یازدهم افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارگران در این شرایط سخت و تورم بالا را غیرمنطقی و غیرقابل قبول خواند و تأکید کرد: دولت باید بسته های حمایتی را در اختیار کارگران قرار دهد و سیاست های تشویقی در نظر بگیرد اما متاسفانه تأکید بانک مرکزی برکاهش تسهیلات مشکلات کارفرمایان و کارگران را بیشتر کرده است.

آصفری با اذعان به خلأها و نواقص " قانون کار" تصریح کرد: قراردادهای موقت کارگری ظلم در حق کارخانه ها و کارگران است.

وی با تأکید بر اینکه بانکها باید تسهیلات ارزان قیمت را در اختیار کارگران و کارفرمایان قرار دهند گفت: سبد کالایی نهایتا یک هفته تا ۱۰ روز از هزینه کارگران را پوشش می دهد ضمن اینکه این بسته ها به تعداد زیادی از کارگران و بیکار شدگان در این ایام نرسیده است.

آصفری اعمال نظارت جدی بر پرداخت های کارفرمایی را ضروری خواند و گفت: برخی کارفرمایان وام های چند میلیاردی با سود کم می گیرند اما حاضر نیستند مبلغ ناچیزی از آن را به کارگران خود اختصاص دهند.

در ادامه این گفت و گوی اقتصادی، ماهر معاون ستاد مبارزه با کرونا در تهران گفت: تاکنون درخواست خاصی از سوی حوزه کارگری شهر تهران برای مبارزه با کرونا نداشتیم.

وی افزود: ستاد مقابله با کرونا پروتکل های بهداشتی مربوط به اصناف و مشاغل مختلف را ابلاغ کرده و همکاران ما هم در حوزه بهداشت حرفه و محیط برای نظارت مشغول بازرسی و بازدید هستند.

معاون ستاد مبارزه با کرونا در تهران در پایان این مصاحبه رادیویی گفت: اگر درخواستی از سوی حوزه کارگری تهران مطرح شود ما پیگیری می کنیم و درخواست های کارگری مربوط به ستاد را هم قطعاً به ستاد منعکس خواهیم کرد.

کد خبر: ۱۷٬۷۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha