۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۱
جابجایی کانتینر در بندر شهید رجایی از مرز ۹۸۰ هزار TEU عبور کرد
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان:

جابجایی کانتینر در بندر شهید رجایی از مرز ۹۸۰ هزار TEU عبور کرد

بندرعباس- مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از تخلیه و بارگیری حجمی بیش از ۹۸۰ هزار و ۷۸۹ TEU کانتینر طی نیمه نخست سال جاری در بندر شهید رجایی خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط بنادر و دریانوردی هرمزگان، حسین عباس‌نژاد در تشریح آمار و ارقام از عملکرد کانتینری بندر شهید رجایی طی شش ماهه سال ۱۴۰۱، اظهار داشت: در این دوره زمانی، در مجموع بیش از ۹۸۰ هزار و ۷۸۹ کانتینر(هر تی ای یو معادل یک کانتینر ۲۰ فوت) در این بندر تخلیه و بارگیری شد.

عباس نژاد بیان کرد: از مجموع ۷۹۰ هزار و ۶۹۹ TEU کانتینر پر تخلیه و بارگیری شده، ۱۴۴ هزار و ۶۲۴ TEU مربوط به محموله های ترانزیتی بوده است.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان، حجمی بالغ بر۱۵۱هزار و ۳۶۵ TEU کانتینر طی نیمه نخست امسال از طریق اصلی‌ترین بندر کانیتنری ایران به سایر بنادر منطقه ترانشیپ شده است.

وی از جابجایی ۱۸۵ هزار و ۲۸ TEU کانتینر حامل کالاهای صادراتی و ۳۰۹ هزار و ۶۸۲ TEU کانتینر وارداتی طی ۶ ماه سال جاری خبر داد.

گفتنی است؛ بندر شهید رجایی با بهره مندی از پیشرفته‌ترین پایانه‌های کانتینری و برخورداری از تجهیزات روز دنیا به عنوان بزرگترین و پیشرفته‌ترین بندر کانتینری ایران محسوب می‌شود که تخلیه و بارگیری بیش از ۸۰ درصد کالاهای کانتینری درسطح بنادر کشور را پشتیبانی می‌کند.

کد خبر: ۱۷۷٬۵۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha