۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۵:۵۷
درخواست بازگشایی سامانه طرح ملی مسکن برای ۷ شهر گلستان
در گفتگو با بازار بیان شد؛

درخواست بازگشایی سامانه طرح ملی مسکن برای ۷ شهر گلستان

گرگان- پناه یزدان، معاون مسکن راه و شهرسازی گلستان گفت: درخواست ثبت نام مجدد طرح ملی مسکن برای متقاضیان شهرهای ترکمن، سیمین‌شهر، گمیشان، قرق، جلین، گرگان و کردکوی به وزارت راه و شهرسازی ارسال شده است.

اسدالله پناه‌یزدان در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در راستای اجرای قانون جهش تولید مسکن ۹۱ هزار و ۸۷۸ نفر از مردم گلستان تا هفتمین مرحله نام نویسی، در این طرح ثبت نام کرده اند.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌ کل راه و شهرسازی گلستان افزود: در آخرین احصاء آمارها و گردآوری اطلاعات، ۶۷ هزار و ۲۳۳ نفر شرایط اولیه را داشته و در نهایت برای ۱۷ هزار و ۶۸۶ نفر پرونده تشکیل و ۱۱ هزار و ۶۵۹ نفر تایید نهایی شدند.

وی ادامه داد: چهار هزار و ۷۲۴ متقاضی گلستانی تاکنون افتتاح حساب کرده که سه هزار و ۱۲۲ نفر از آن ها مبلغ اولیه ۴۰۰ میلیون ریالی را واریز کرده اند که مجموعاً هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال است.

پناه یزدان بیان کرد: ساخت مسکن ملی برای حدود چهار هزار نفر به صورت مجتمع‌سازی و گروه‌ساخت در شهرهای مختلف استان گلستان در حال انجام است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گلستان گفت: تعهد استان در چهار سال ساخت ۹۴ هزار واحد مسکونی در مناطق شهری و روستایی بوده و پیش‌بینی می‌شود از مجموع متقاضیان نام‌نویسی شده در حوزه مسکن شهری ۲۴ هزار نفر تایید نهایی شوند.

پناه یزدان افزود: درخواست نام نویسی در مرحله هشتم برای متقاضیان هفت شهر بندرترکمن، سیمین‌شهر، گمیشان، قرق، جلین، گرگان و کردکوی با سهمیه پنج هزار و ۷۰۰ واحد به وزارت راه و شهرسازی ارسال شد و منتظر بازگشایی سامانه هستیم.

به گفته وی تاکنون مساحت کل زمین‌های در دسترس اداره کل مسکن و شهرسازی گلستان برای اجرای طرح ملی مسکن به ۴۵۰ هکتار رسیده است.

کد خبر: ۱۷۷٬۴۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha