۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱
تأسیس نخستین صندوق املاک و مستغلات کشور
مدیرعامل گروه ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی خبر داد

تأسیس نخستین صندوق املاک و مستغلات کشور

حمزه، مدیرعامل گروه ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشور از تاسیس نخستین صندوق املاک و مستغلات کشور خبر داد.

به گزارش بازار، داود حمزه با اعلام این خبر افزود: در این صندوق امکان سرمایه گذاری‌های خرد برای مردم فراهم شده است و آن‌هایی که نمی‌توانند مبالغ بالا سرمایه گذاری کنند امکان سرمایه گذاری در املاک کوچک با رقم‌های پایین‌تر برای آن‌ها مهیا شده است.

وی گفت: با توجه به دستور ریاست جمهوری در جلسه شورای مسکن، مرجع استفاده از ظرفیت‌های ماده ۵ قانون جهش تولید مسکن و راه اندازی صندوق‌های سرمایه گذاری در حوزه املاک و مستغلات، طرح نخستین صندوق سرمایه گذاری در صندوق بازنشستگی کشوری در دستور قرار گرفت.

مدیرعامل گروه ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشور افزود: با تاکید وزیر اقتصاد دارایی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و پیگیری‌های مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، این ماموریت به شرکت ما واگذار شد که براساس این مهم، درخواستی به سازمان بورس و اوراق بهادار ارسال گردید و با توجه به این درخواست در تاریخ ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ موافقت اصولی تاسیس صندوق به شرکت ما ابلاغ شد.

حمزه گفت: این صندوق در شهریور ماه ۱۴۰۱ به ثبت رسید و یکی از ویژگی‌های آن با صندوق قبلی این است که دارایی‌های موجود در این صندوق، ملک آماده و قابل بهره برداری است و وجه تمایز آن با صندوق‌های قبلی این است که آن‌ها بصورت پروژه بودند و باید ساخته می‌شدند و زمان طولانی برای این کار نیاز بود؛ و ویژگی دوم این است که در صندوق یک ملک آماده و قابل بهره برداری در منطقه ملاصدرا است با متراژ ۹۰۰ متر مربع با عمر ۱۴ ساله که ۲۰ درصد این صندوق پذیره نویسی خواهد شد یعنی دارایی شرکت ۱۳۵ میلیارد تومان سهام دارایی ملک است و ۱۵ میلیارد تومان سهام ممتاز است که ۲۰ درصد یعنی ۳۰ میلیارد تومان آن در هفته آتی با اخذ مجوز از شرکت فرابورس پذیره نویسی خواهد شد.

مدیرعامل گروه ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری بیان کرد: ما هر ملک را به صورت یک صندوق تعریف می‌کنیم و افرادی که نمی‌توانند یک واحد کامل اعم از مسکونی، تجاری یا اداری بخرند می‌توانند بخش کوچک از یک ملک را با سرمایه گذاری خردشان بخرند و هم از فرصت افزایش قیمت ملک استفاده کنند و هم سهمیه‌ای از اجاره بهای ملک به حسابشان واریز شود.

وی در رابطه با پذیره نویسی اولیه در فرابورس گفت: اقدامات کار با مجموعه فرابورس در حال انجام است و امیدواریم ظرف ده روز آینده بتوانیم پذیره نویسی را انجام دهیم.

آقای حمزه در ادامه افزود: اطلاع رسانی برای ثبت نام از طریق صندوق بازنشستگی کشوری انجام می‌شود و از نظر عرضه اولیه محدودیتی نیز وجود دارد که سازمان بورس آن را لحاظ می‌کند.

مدیرعامل گروه ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشور با اشاره به ویژگی‌های این صندوق گفت: ملکی که در صندوق قرارگرفته هر شش ماه کارشناسی و ارزش گذاری می‌شود و املاکی که در این صندوق قرار میگیرند حتما باید دارای سند رسمی مالکیت، گواهی پایان کار و قابل انتقال به غیر داشته باشند و همچنین در رهن نباشند یعنی ویژگی‌های یک سرمایه گذاری شفاف در این صندوق تعریف شده است.

کد خبر: ۱۷۷٬۴۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • محمد IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۷
      0 0
      خیلی پیچیده اش نکنید باحاشیه سرگرممون نکنید برید دنبال نان بازنشستگان نه اینکه بازمان بازی بکنید .ازترس ازدست دادن مقام جرات دفاع از حق بازنشسته رو ندارید