۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۸
۸۰ درصد افرادی که خودرو از کارخانه خرید می‌کنند برای کسب منفعت است
دبیر انجمن خودروسازان:

۸۰ درصد افرادی که خودرو از کارخانه خرید می‌کنند برای کسب منفعت است

نعمت بخش، دبیر انجمن خودروسازان گفت: امسال یعنی سال «جهش تولید» هریک از شرکت‌های خودروسازی بنا دارند دو هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو تولید کنند بنابراین از نظر عرضه سعی خواهیم کرد روزی پنج هزار دستگاه خودرو در کشور تولید شود حال چه باید کرد تقاضا در بازار کاهش یابد؟

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، احمد نعمت بخش، دبیر انجمن خودروسازان در برنامه رهیافت رادیو اقتصاد گفت: برای کاهش تقاضا و تعادل بخشی قیمت خودرو راهی جز فروش خودرو در حاشیه بازار نیست.

وی افزود: همیشه بر موضوع فروش خودرو در حاشیه بازار تاکید کرده و خواهم کرد برای اینکه یک شرکتی به نام «بازرسی کیفیت و استاندارد» در کشور وجود دارد که بعد از فروش خودرو به خریداران زنگ می‌زند مبنی بر اینکه از خودروی خریداری شده راضی هستند یا خیر؟

دبیر انجمن خودروسازان گفت: گزارش‌های این شرکت نشان می‌دهد ۷۰ تا ۸۰ درصد افرادی که خودرواز کارخانه خرید می‌کنند بیشتر با کسب منفعت است تا مصرف شخصی!.

وی افزود: وقتی اختلاف قیمت بازار و کارخانه خیلی زیاد باشد این گونه افراد به بازار هجوم می‌آورند و با قیمت‌های پایین ماشین از کارخانه خریداری و با نرخ‌های بالاتر به بازار عرضه و منفعت می‌برند.

نعمت بخش با تاکید بر اینکه اجازه دهند خودرو در حاشیه بازار فروخته شود، اظهارداشت: هم اکنون ۷۰ تا ۸۰ درصد ثبت نام کنندگان خودرو دلالان هستند و اجازه نمی‌دهند خودرو به قیمت ارزان به دست مردم برسد.

وی ادامه داد: امسال یعنی سال «جهش تولید» هریک از شرکت‌های خودروسازی بنا دارند دو هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو تولید کنند بنابراین از نظر عرضه سعی خواهیم کرد روزی پنج هزار دستگاه خودرو در کشور تولید شود حال چه باید کرد تقاضا در بازار کاهش یابد؟

دبیر انجمن خودروسازان گفت: تنها راه رفع این مشکل اینکه اجازه دهند خودرو در حاشیه بازار فروخته شود.

وی افزود: اگر ایران خودرو و سایپا اجازه داشته باشند زمانی که خودرو می‌فروشند بگویند آقا یا خانم خریدار موقعی که نوبت شما شد بقیه قیمت خودرو را به قیمت حاشیه بازار دریافت خواهیم کرد آنوقت ۷۰ تا ۸۰ درصد تقاضای کاذب به کنار می‌رود و به تبع قیمت حاشیه بازار هم کم خواهد شد منتها دو ماه زمان می‌خواهد.

نعمت بخش اظهارداشت: در این مدت دوماهه باید کمک شود خودروسازان تولید خود را داشته باشند.

وی اضافه کرد: اگر خودروسازان کمبود نقدینگی دارند به آنان وام پرداخت شود تا بدهی قطعه سازان را بپردازندو در عین حال به تولید خود ادامه دهند تا بتوانند بازار را کنترل کنند.

دبیر انجمن خودروسازان گفت: ستاد تنظیم بازار فردا اگر قیمت خودرو را با هر سودی اعلام کند خودرو سازان راضی هستند برای اینکه خودروها را با زیان می فروختندو در حال حاضر هم با زیان می‌فروشند بنابراین هر درصد سودی که به خودرو سازان قائل شوند شرکت‌ها راضی هستند.

وی افزود: خودروسازان با این سود می‌توانند بدهی قطعه سازان را تسویه و در ضمن بر روی کیفیت و توسعه محصولات خود کار کنند.

کد خبر: ۱۷٬۷۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha