۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۱
ریزش حجم اوراق قرضه دولت آمریکا به کمترین میزان طی ۷۰ سال اخیر!
بانک آمریکا خبر داد؛

ریزش حجم اوراق قرضه دولت آمریکا به کمترین میزان طی ۷۰ سال اخیر!

بانک آو آمریکا (Bnak of America) با انتشار گزارشی اعلام کرد که حجم اوراق قرضه دولتی این کشور دچار ریزشی بی سابقه در ارزش از سال ۱۹۴۹ به این سو شده است.

به گزارش بازار، بانک آو آمریکا (Bnak of America) با انتشار گزارشی اعلام کرد که حجم اوراق قرضه دولتی این کشور دچار ریزشی بی سابقه در ارزش از سال ۱۹۴۹ به این سو شده و میزان استقبال سرمایه گذاران از این اوراق تا حد زیادی کاهش یافته است.

به گفته این بانک، سقوط چشمگیر اوراق قرضه منجر به تهدید شدید معاملات و افزایش قدرت دلار در برابر سایر ارزهای بازار فارکس شده که همین موضوع، بازار سهام ایالات متحده را تا حد زیادی تحت تاثیرات منفی خود قرار داده است.

بانک آو آمریکا در یادداشتی تحقیقاتی با استناد به داده‌های EPFR اعلام کرد که وجوه اوراق قرضه طی هفته منتهی به چهارشنبه خروجی ۶.۹ میلیارد دلاری را ثبت کردند و این در حالیست که ۷.۸ میلیارد دلار از ارزش صندوق‌های سهام کاسته شده و سرمایه‌گذاران تاکنون بیش از ۳۰.۳ میلیارد دلار از اوراق تحت مالکیت خود را به دلار نقد تبدیل کرده اند.

همچنین احساسات بازار نیز به ضعیف ترین میزان خود از سال ۲۰۰۸ رسیده و ترس زیادی بر بازار سهام آمریکا حاکم شده است که می تواند منجر به شکل گیری رکود گسترده در اقتصاد این کشور شود.

شاخص های اصلی بازار سهام آمریکا یعنی وال استریت و S&P ۵۰۰ نیز طی روزهای جمعه و شنبه حدود ۵ درصد ریزش را ثبت کردند که می تواند منجر به رقم خوردن فاجعه ای بزرگ در اقتصاد این کشور شود.

کد خبر: ۱۷۷٬۰۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha