۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۶
صادرات ایران به اکثر کشورهای عضو پیمان شانگهای افزایشی است
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران:

صادرات ایران به اکثر کشورهای عضو پیمان شانگهای افزایشی است

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران گفت: رشد خوبی در قالب بحث تجارت با تمامی اعضای سازمان همکاری شانگهای در یکسال گذشته داشتیم.

به گزارش بازار، علیرضا پیمان‌پاک اظهار داشت: رشد خوبی در قالب بحث تجارت با تمامی اعضای سازمان همکاری شانگهای مانند روسیه، ازبکستان، تاجیکستان، قزاقستان، ارمنستان، پاکستان، هند و چین در یکسال گذشته داشتیم که در اغلب این کشورها سهم افزایش رشد صادرات‌مان بیشتر بوده؛ اتفاقی که ناشی از دیپلماسی فعال اقتصادی ایران با این کشورهاست.

وی بیان کرد: هر هفته اعزام یا پذیرش هیات‌های تجاری را داریم، هیات‌های تجاری که تخصصی برنامه‌ریزی می‌شود که این هیات‌ها نه تنها به آن حوزه‌های تجاری مرتبط خودش و آن صنایع، بلکه ما این‌ها را به استان‌ها اعزام می‌کنیم. در استان‌ها به نوعی مسائل را مورد بررسی قرار می‌دهند که این یک شیوه فعالیت است.

پیمان پاک گفت: یکی از موضوعات مهمی که روی آن تمرکز کرده‌ایم، بحث مسائل حقوقی و بحث‌های ضمانتی است. در این راستا بیمه‌های خودمان را فعال کردیم و هفته گذشته بزرگترین قرارداد بیمه تجاری را بین صندوق ضمانت صادرات ایران و بیمه‌های روسیه امضا کردیم و در حال مذاکره با برخی از کشورهای دیگر هستیم.

کد خبر: ۱۷۷٬۰۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha