۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰
همکاری ایران و ارمنستان در زمینه استاندارد سازی

همکاری ایران و ارمنستان در زمینه استاندارد سازی

سازمان استاندارد ایران و سازمان استاندارد ارمنستان، آمادگی خود را برای امضای تفاهم نامه همکاری در زمینه‌های استانداردسازی، اندازه شناسی و صدور گواهی حلال اعلام کردند.

به گزارش بازار، مهدی اسلام پناه رئیس سازمان استاندارد ایران در حاشیه آخرین روز از مجمع عمومی سازمان بین المللی استاندارد (ایزو) در دیدار با بابائیان، مدیر استاندارد ارمنستان با توجه به حسن همجواری و اشتراکات تاریخی با ارمنستان بر توسعه روابط دو جانبه و ارائه کمک‌های فنی به ارمنستان در حوزه‌های استانداردسازی، اندازه شناسی، استانداردسازی و صدور گواهی حلال در چارچوب امضای تفاهم نامه همکاری تاکید کرد.

رئیس استاندارد ارمنستان نیز با استقبال از انتقال دانش فنی سازمان ملی استاندارد ایران به آن کشور، از رئیس سازمان ملی استاندارد ایران برای بازدید از آزمایشگاه‌ها و دیگر ظرفیت‌های استاندارد ارمنستان دعوت به عمل آورد.

بابائیان برای امضای تفاهم نامه در نزدیکترین زمان ممکن اعلام آمادگی کرد.

قدردانی موجیکا از حضور ایران در فعالیت‌های فنی ایزو
دبیر کل مجمع عمومی سازمان بین المللی استاندارد (ایزو) از مشارکت قدرتمند، فعال و موثر سازمان استاندارد ایران در همه جلسات این مجمع و کمیته های فنی بین المللی قدردانی کرد.

در پایان نشست مجمع عمومی سازمان بین المللی استاندارد (ایزو)، سرجیو موجیکا، دبیرکل ایزو در دیدار اختصاصی با رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با آخرین تغییرات ساختاری و ارتقای سطح سازمانی و حاکمیتی عضو خود از جمهوری اسلامی ایران که ناظر بر استراتژی تحول سازمانی و مردمی سازی استاندارد آشنا شد.

موجیکا همچنین در خصوص بهره گیری از متخصصان نخبه ایرانی در حوزه‌ استاندارد سازی و برگزاری کارگاه های آموزشی برای سایر اعضا (تبادل نخبگانی) ابراز علاقه کرد.

موجیکا با تحسین اکو سیستم ملی نوآوری در پیشرفت اقتصادی کشور، نقش سازمان ملی استاندارد ایران را در گزارش تفضیلی ارائه شده ستودنی دانست.

در این دیدار، اسلام پناه، از دبیرکل ایزو برای حضور در مراسم گرامیداشت روز ملی کیفیت که اوایل سال آینده میلادی برگزار می شود همچنین بازدید از امکانات، ظرفیت های علمی و فنی این سازمان و پژوهشگاه استاندارد دعوت به عمل آورد.

گفتنی است؛ مجمع عمومی ایزو ۲۸ شهریور آغاز شد و جمعه اول مهر به کار خود پایان داد.

کد خبر: ۱۷۶٬۹۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha