۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷
تاکید وزرای خارجه ایران و اردن بر توسعه مناسبات ۲ کشور

تاکید وزرای خارجه ایران و اردن بر توسعه مناسبات ۲ کشور

وزیر امور خارجه در نیویورک با وزیر امور خارجه اردن دیدار و درباره موضوعات دو جانبه و تحولات منطقه به ویژه اوضاع فلسطین و قدس شریف گفتگو کرد.

به گزارش بازار، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان که در نیویورک به سر می‌برد، با ایمن الصفدی وزیر امور خارجه اردن دیدار و درباره موضوعات دو جانبه و تحولات منطقه به ویژه اوضاع فلسطین و قدس شریف گفتگو کرد.

امیرعبداللهیان با برشمردن مولفه‌های مشترک در روابط و مناسبات خوب و برادرانه دو کشور بر نگاه دولت برای توسعه مناسبات با کشورهای منطقه و همسایه تاکید کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران هیچ محدودیتی برای گسترش روابط با امان قائل نیست.

امیرعبداللهیان با حمایت از مردم فلسطین افزود: تجربیات ایران در زمینه مقابله با گروه‌های تروریستی در خدمت منافع ملت‌های مسلمان می‌باشد.

وزیر امور خارجه اردن نیز اظهار داشت: جهان اسلام شاهد برخی چالش‌ها است که باید از طریق گفتگو حل و فصل شود. گفتگو میان کشورهای منطقه هم به مصلحت مردم و ملت‌های مسلمان و هم به تحکیم روابط میان دولت‌های منطقه منجر می‌شود.

وی افزود: مقامات ارشد اردن همواره ما را به گسترش روابط با کشورهای مسلمان منطقه از جمله جمهوری اسلامی ایران توصیه می‌کنند.

طرفین بر اهمیت گفتگو و همکاری منطقه‌ای تاکید کردند.

کد خبر: ۱۷۶٬۸۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha