۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۸
بحران انرژی اروپا را به دوره غارنشینی بازگردانده است

بحران انرژی اروپا را به دوره غارنشینی بازگردانده است

بحران انرژی در قاره اروپا، ایتالیا را بر آن داشته که از غارها استفاده کند و یونان را نیز وادار کرده است تا پارک‌های فتو الکترونیک احداث کند.

به گزارش بازار، بحران انرژی در اروپا، این قاره را به دوران استفاده از غارها بازگردانده است.

این بحران، ایتالیا را بر آن داشته که از غارها استفاده کند و یونان را نیز وادار کرده است پارک‌های فتو الکترونیک احداث کند و این در حالی است که درباره افزایش میانگین تورم در منطقه یورو در زمستان آینده هشدار داده می‌شود.

گزارشگر این شبکه افزود بحران جهانی انرژی، ایتالیا و شماری از کشورهای اروپایی را سالیان سال به عقب بازگردانده است.

باغداران سیب برای خنک نگه داشتن و انبار کردن محصولاتشان در عمق ۳۰۰ متری زمین در زیر جالیزهایشان در منطقه تورین در شمال ایتالیا غار احداث کرده‌اند و علت آن نیز بحران انرژی است که منطقه یورو را به تازگی در نوردیده است.

ماورو ارایشر رئیس طرح سردخانه زیر زمینی گفت «بحران انرژی ما را مجبور کرده است دنبال راه‌های تأمین و مصرف بهینه باشیم. با استفاده از این غارها توانسته ایم حدود ۳۰ درصد در مصرف انرژی صرفه جویی کنیم این غارها همانند لایه‌های یخ عمل می‌کنند و تا اندازه زیادی طبیعی و دوستدار محیط زیست هستند.»

اما در یونان، دولت ساختمان‌های دولتی را شامگاهان با هدف مصرف بهینه برق خاموش خواهد کرد. ضمن آنکه به احداث پارک‌های فتوالکترونیک متوسل خواهد شد و این راهکار جزیی برای حل بحران انرژی در کشور است.

گفتنی است فتوالکترونیک اثری است که در آن نور با فرکانسی مشخص به سطح تابیده شده و به جدا شدن الکترون از آن منجر می‌شود.

رئیس اجرایی شرکت یونانی جیفیرا نیز گفت «ساختمان‌های دولتی را به علت افزایش بی سابقه قیمت‌های انرژی خاموش می‌کنیم. انرژی را ذخیره می‌کنیم تا در زمستان آینده استفاده کنیم. همچنین پارک فتوالکترونیک ایجاد کردیم که بزرگترین پارک از این نوع در اروپاست تا از انرژی استفاده کنیم و از گازهای گلخانه‌ای در این شهر بکاهیم.»

بانک مرکزی اروپا اعلام کرده است تأثیر اقتصادی بحران کنونی گاز به صورت مستقیم در فصل زمستان نمایان خواهد شد. این بانک پیش بینی کرده است افزایش قیمت‌های گاز به افزایش میانگین دو واحدی تورم بین سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ میلادی منجر شود.

میلانی دیبونو کارشناس اقتصادی اروپایی در موسسه کاپیتال اکونومیکس می‌گوید «معتقدیم رکود در منطقه یورو، محتمل‌ترین سناریو در مرحله کنونی به ویژه در فصل زمستان است. دستمزدهای حقیقی کاهش خواهد یافت و همراه با افزایش تورم، از مصرف کاسته خواهد شد و صنعت به سبب صرفه جویی در انرژی و به سبب بحران احتمالی گرمایش در زمستان آینده، آسیب خواهد دید.»

بحران جهانی انرژی بر اقتصاد آمریکا نیز سایه افکنده است و بانک مرکزی آمریکا تصمیم گرفته است نرخ بهره را برای پنجمین بار و به صورت پیاپی از آغاز سال کنونی میلادی افزایش دهد تا جلوی تورم بی سابقه را بگیرد که ناشی از کرونا و افزایش قیمت‌های انرژی در آمریکاست.

کد خبر: ۱۷۶٬۸۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha