۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸
مبارزه با ملخ در ۵۰۰۰هکتار اراضی زراعی استان سمنان انجام می‌شود
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سمنان:

مبارزه با ملخ در ۵۰۰۰هکتار اراضی زراعی استان سمنان انجام می‌شود

سمنان - مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سمنان گفت: در سال جاری به واسطه شرایط آب و هوا پیش‌بینی می‌شود مبارزه با آفت ملخ به خصوص ملخ بادمجانی در پنج هزار هکتار اراضی استان صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار بازار، عباس مشیریان ظهر دوشنبه در نشستی با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران در جهاد کشاورزی سمنان ضمن اشاره به شیوع آفت ملخ در استان، بیان کرد: مبارزه با ملخ شکم بادمجانی در ۴۰۰ هکتار اراضی کشاورزی منطقه آهوان شهرستان سمنان آغاز و در سراسر استان ادامه خواهد یافت.

وی با بیان اینکه مبارزه با ماخ در هر منطقه و اقلیم و شرایط آب و هوایی با دیگری متفاوت است در نتیجه در همه سطح استان به یک شکل با این آفت مقابله نمی شود، بیان کرد: باید عزم جدی در برخورد با این آفت خطرناک داشت.

مدیر حفظ نباتات جخاد استان سمنان گفت: با توجه به شرایط آب و هوایی و تفریخ بالای کپسول تخم‌ها در سال جاری پیش بینی جهاد این است که مبارزه با ملخ ها در سطح پنج هزار هکتار اراضی کشاورزی و زراعی صورت گیرد که این میزان نسبت به سال قبل بیشتر شده است.

مشیریان با بیان اینکه ملخ‌ها از جمله خطرناک‌ترین آفات تمامی محصولات کشاورزی هستند، تاکید کرد: سموم تماسی نفوذی مانند مالاتیون و فنیتروتیون و استفاده از سم‌پاش‌های «توربولاینر» و «ulv پاش» در زمره راه‌های مقابله با ملخ است.

به گزارش خبرنگار بازار، ملخ ها سالانه صدها میلیون تومان به کشاورزی استان سمنان ضرر می رسانند. 

کد خبر: ۱۷٬۶۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha